Gå til innhold

Sykemelde seg de første ukene... Eller bite tenna sammen?

Anbefalte innlegg

Er nå i uke seks, og begynner å slite helmaks på jobb... Har en jobb der jeg hele tiden må ta avgjørelser,og der jeg er i direktekontakt med kunder store deler av dagen. Vet ikke om det faktum at jeg SA i april forverrer saken for meg, men formen er så elendig nå for tiden, jeg sliter maksimalt med å komme meg gjennom arbeidsdagen. Og hjemme har jeg en nybakt skolegutt som også krever sitt, naturligvis. Jeg svetter, er kvalm hele tidedn, og nå så grensesløst trett. Samtidig er jeg engstelig for hvordan reaksjon jeg får hos legen hvis jeg kontakter han for å få en sykemelding, evt redusert sykemelding til formen er bedre.... Hva mener dere? Er det feigt å legge inn årene, bør jeg heller bite tenna sammen?

Fortsetter under...

Syns overhodet ikke det er feigt av deg og vurdere å sykemeldt deg. Jeg er litt i samme situasjon, har en jobb som krever at jeg tar avgjørelser og har ansvar for en personalgruppe. Jeg sykemeldte meg sånn at jeg jobbet fram til lunch hver dag. Denne uken begynner jeg for fult igjen (uke 10) men hvis formen ikke tillater det går jeg til legen og får ny sykemelding.

Må støtte meg til de andre her. Jeg bet tenna sammen sist og gikk på jobb og det endte i sa (ikke for å skremme), men trur faktisk det hadde gått bra om jeg hadde fått sykemelding...Jeg hadde en vanskelig sjef og vi var få på jobb så ble litt presset der også. Jeg hadde aldri gjort det igjen, Nå er jeg også slik dårlig som deg og er sykemeldt med god samvittighet, men har annen jobb også nå. Dra til legen du..

Jeg personlig syntes ikke graviditet er noe sykdom. Merker de som har litt dårlig arb moral fra før blir alt for fort sykmeldte. Jeg er gravid småkvalm og trøtt har 2 barn, jobber med tunge beboere og har hus. Men er da ingen grunn sykmelde seg av den grunn. Litt må en tåle er lager tross alt ett lite menneske. Har du ikke en mann som kan hjelpe deg litt om du vil slappe litt av når du kommer hjem fra jobb.

Ja er mange med dårlig arbeidsmoral men de som har det de spør sjelden om det er greit å sykemelde seg. de gjør det bare... Å det er litt forskjell på å være småkvalm og kaste opp hele døgnet og i tilegg ha andre plager. Jeg er mye alene med mine to barn, har hus og jobber også med tunge beborer samt har mye pesonalansvar og annet ansvar som kan gi fatale konsikvenser om jeg gjør noe feil og ikke er helt tilstede på jobb. Å være trett er det minste problemet. Det er ingen som får noe stjerne i himmelen av å gå på akord med seg selv og det går også utover de andre barna hjemme om du ikke klarer noe. Å når det er sagt så har jeg bare vært sykemeldt en gang før og det når jeg var innlagt på sykehus. Så syns man skal tenke seg om før en skriver noe slikt for som sagt er det neppe de som har dårlig arbeidsmoral som spør om de bør sykemelde seg...

Annonse

Enig i at graviditet ikke er en sykdom - for alle!

Enig i at det finnes mange med dårlig arbeidsmoral.

Der i mot har man ikke dårlig arbeidsmoral når man spør seg om at det er feigt og gi seg, at man skal bita sammen tenna og prøve, for da ønsker man faktisk å prøve!

Og selv om ikke alle sliter de første tre mnd er det andre som ikke kommer seg opp av senga. Derfor kan man ikke bruke seg selv som referansepunkt og kalle andre unnasluntere!

Dessuten er det forskjell på hva man arbeider med.

Jeg personlig ønsker å være i jobb og fikk derfor en redusert sykemelding, men jeg er nødt å ta viktige avgjørelser daglig og da kan jeg ikke gå rund som en zombie.

Jeg ringte og rådførte meg med legen idag, og han har sykemeldt meg et par uker. Det er selvfølgelig mitt ønske å få jobbe, og sist jeg var gravid jobbet jeg til jeg gikk ut i permisjon. Men, denne gangen, både på grunn av formen, OG på grunn av SA i april, ble vi enig om at det kanskje var best jeg tok det med ro til formen bedret seg. Merket også idag at formen gikk ut over min evne til å takle joben jeg har, og da går det ikke bare ut over meg, liksom.

Tror ikke man skal skjære alle over en kam, og kalle gravid+ sykemeldt = dårlig arbeidsmoral, det er ofte en helhetlig vurdering bak det å sykemelde seg. OG, for å snu på det.... Man kan jo være syk, selv om man er gravid? ;)

Jeg støtter deg fullt ut! I perioder av livet er det andre ting som er viktigere enn å være "pliktoppfyllende" på jobb. Jeg har vært gravid 4 ganger (håper på 5.nå:-)), (mistet nr.4), og har vært veldig dårlig. I perioder har jeg ligget på baderomsgulvet i mellom spyinga, bekkenet har meldt seg tidlig, jeg har fått astma og sterke kynnere gjennom hele svangerskapet. Jeg har jobbet og vært sykemeldt, men jeg syns nå det er bedre at det går utover jobben enn familien! Det er snakk om så få uker i løpet av en karriere at det takler både jeg og jobben:-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...