Gå til innhold

Lurer på en ting...

Gravid30 *Har født ei datter*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere er foreksempel 32+1, sier dere da at dere er i uke 32 eller i uke 33 ????

Sånn som jeg er i dag 31+0. Hadde dere sagt 32 uker på vei eller 31 uker ??? Ikke så viktig da men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier at jeg er 35 uker på vei sålenge jeg er 35+ et eller annet, så i ditt tilfelle ville jeg sagt at jeg var 31 uker på vei- føler at det blir mest "riktig" på en måte=)

Skrevet

Jeg er nå 31+6 og er 32 i morgen. Jeg sier jeg er 32 uker på vei fra i morgen av eller 8 uker igjen :)

Skrevet

Jeg sier at jeg er 31 uker på vei i uke 31+0 til 31+6..

MEN det jeg ikke skjønner er disse dagene. Leger og jm + gynekologer som jeg har vært til kontroll og oppfølging hos har skrevet på helsekortet mitt at jeg går inn i ny uke hver mandag. Altså at er jeg 31+0 i morgen og 30+6 i dag. Sånn der står på mitt helsekort. Onsdager så er jeg uke+2 dager... Men så er det noen her inne som skriver, som du Gravid30, at vi er 31+0 i dag. Og hver mandag får jeg oppdatering fra BIM om at jeg er i ny uke. Vi har begge termin 27.oktober. Og sv.skapet regner de jo 40 uker + 2 dager...(?) Så da er vi 40+2 onsdag 27.okt som er vår termin.

Hmm. Noen som vet?

Skrevet

Jeg sier at "nå har jeg begynt på min 32 uke".... eller at jeg har 8 uker igjen. :)

Skrevet

Jeg har og termin 27. Okt, trodde vi var i uke 32 fra tirsdag (31+0)?

Skrevet

Termin= 40+2, ergo, man bytter uker på den dagen som havner på 40+0.

Ved 31+0 er man 31 uker på vei (det er vel det mest normale å si), men man kan si at man er i den 32. uken (31 fullgåtte uker).

Skrevet

Jeg ville sagt at jeg var 7.mnd på vei eller at jeg hadde 9.uker/2.mnd igjen :o)

Er vel bare vi gravide og mødrene våre som tar dette med 31 uker osv =)

Skrevet

Ja ikke rart at man er forvirra. Jeg også syntes det er mest logisk å si at jeg er 31 uker på vei når jeg er i dag 31+1. Men hvordan kan man være 31 fulgåtte uker når man er begynt på 31+1 ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...