Sannali Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Noen som har barnet sitt, eller har meldt på barnet på allidrett/lekepartier fra høsten av? - I såfall hvor?
ninio Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Hei. Dette lurer jeg også på. Men er mest aktuelt etter jul. Så de hadde turn et eller annet sted her i oslo, og det var for 3 åringer. Går jo an å spørre om 2,5 åringer får lov
ennaH Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Barn på to og et halvt har best av å klatre i trær, balansere på gjerder og hoppe i vanndammer. Da får de all den motoriske treninga de trenger! De trenger slett ikke å tilbringe ettermiddagene i en svett gymsal med oppjagede barn og ditto foreldre. Ta deg en tur ut med barnet ditt i stedet, du.
The Bad Gal Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Det betyr jo ikke at man ikke kan være med på en aktivitet i tillegg, ennaH? Ikke alle har flust av kjente med barn de kan omgåes med i hverdagen, og på organiserte aktiviteter treffer man mange andre barn på samme alder. Dessuten er det bare snakk om en knapp time en gang i uka. Vi har akkurat starta på turn her, dvs gymlek(med foreldre), det er for barn fra 2-4 år.(min eldste fyller 3 om 3 mnd) Kjempestas, de hadde div. sangleker og løype med hoppemadrass, balansering, stupe kråke og henge i stang etter henda m.m, de storkosa seg alle sammen. Allidretten her er fra 4 år og opp, men mulig de kan starte når de er yngre andre steder. 2-3-åringer er ikke akkurat klare for å lære spillregler og har vansker med å ta mange beskjeder(om noen, hehe), så det må ikke være for omfattende og vanskelig.
The Bad Gal Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Her er en oversikt over allidrett i Oslo: http://www.aktivioslo.no/allidret.php
ninio Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 Nettopp. Er kjekt for de som ikke kjenner så mange og finne på noe sosialt og aktivt med barna en gang i uka. makan!
Sannali Skrevet 2. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. september 2010 Har funnet et lekeparti i nærheten:) Hvor bor du Nino? Jeg har tro på å gi barna allsidig, og balansert stimulans, og jeg vil tro at mannen min og jeg er de som kjenner jenta vår best og derfor kan bestemme om hun skal få en time i uka på lekeparti med barn hun ikke nødvendigvis ser hver dag i barnehagen. (Og i fare for igjen å få tyn; hun har 6timersdager med 1,5 time soving, så ingen fare for at hun er fullstendig utslitt før lekepartiet begynner kl 17 og hun har fått spist middag og slappet av hjemme Ü). Alle familier må finne sin balanse, for noen er ettermiddagsakvitieter veldig morsomt og samlende for andre bare mas og stress.
ninio Skrevet 2. september 2010 #8 Skrevet 2. september 2010 vi bor sentralt i oslo. hva er lekeparti? og hvor/når??
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #9 Skrevet 2. september 2010 Hos oss f eks ville det vært midt i blinken en gang i uka. Minsten her har utrolig med energi, han går i barnehagen, går hjem selv, så er vi litt ute, lekeplass eller utenfor der vi bor. Så spiser vi, og så er det full rulle frem til leggetid... Phu :-D Han løper omtrent hele tia... Herlig og full av futt og fart..!
Sannali Skrevet 2. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. september 2010 http://www.bjart.org/?m=201008 Finner ingen ekstakt beskrivelse for dette lekepartiet, men etter litt leting på nett ser det ut til at det er vanlige aktivitetsleker som Haien kommer etc, og at foreldrene er med hele tiden. Lykke til med videre leting om ikke dette er aktuelt for dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå