Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært mye her inne, og lest mange innlegg. Mange kloke damer i dette sirkuset.

Men jeg tenker på noe mtp hvorfor mange av oss får negativt resultat, det virker for meg som om at flere her inne tenker det er pga av egget ikke fester seg.

Jeg har ikke peiling, men tenker at kan det ikke like gjerne komme av at egget slutter å utvikle seg?

Å at hvis flere klinikker hadde hatt lenger dyrkningtid, til egget var blitt 5-6 dager, så ville flere ha lykkes??

Hva tenker dere om det?

Så et annet spm,

Har tidligere brukt crinone som støttebehandling i rugetiden, og fått veldig ømme pupper. Tar nå utrogest, og har det ikke. Flere med samme erfaring??

Lykke til videre alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda man har i utlandet ofte bedre resultater med blastocycter som blir satt tilbake på dag 5, etter dag 5 synker sjansene betraktelig i følge en studie jeg leste.

men legene er uenige om egg som stopper i utviklingen i et "varmeskap" kunne ha overled i livmoren..

Ikke hvert befruktet egg har sjanse til å bli et barn, det er det kun noen få utvalgte..

Og selv om dette nok høres kynisk ut, ikke alle er ment til å bli gravid.

Jeg ville ikke hre dette utsagnet og ble fryktelig såret men nå, end el år senere med slitasjegikt knær og kroniske smerter, er jeg glad jeg ikke har en 3 åring her...

Skrevet

Ja dette har jeg tenkt på også..og det er jo mange klinikker i utlandet som praktiserer akkurat dette og har bra resultat med det.

Vi lurer på å ta privatforsøk i Danmark om det ikke lykkes på vårt siste offetlige. Er så merkelig at jeg ikke blir gravid etter 8 muligheter...jeg er ung og alt skal være i orden. Men, kanskje er det bare uflaks også ikke vet jeg....

Skrevet

Hei

Så denne tråden om blastocytt dyrkning(dyrker til dag 5) Jeg har akkurat hatt blastocytt innset(har behandling i England), og det de fortalte meg var at på fram til dag 3-4 så bruker egget mors gener for å fungere. Men etter det så slår egget på sine egne gener, og benytter disse. Når dette skjer så er det mange egg som går under. Jeg hadde 10 egg som ble befruktet, 5 som utvilket seg veldig bra og 5 som utviklet seg normalt. Kolinikken ringte oss hver dag og dette var status på dag 3. Av dette antallet så fikk jeg 2 perfekte blaster satt inn for snart 2 uker siden(testdag tirsdag,krysser fingrene). Og to ble dyrket videre for å se om de kunne fryses, jeg fikk 1 på frys.

Mitt poeng med dette er , jeg har blitt fortalt at det er ingen sammenheng mellom god kvalitet dag 3 egg og perfekte blaster.Så hvis jeg hadde dette forsøket på dag 3 så ville jeg ha hatt 20% sjanse(eller mindre om man legger til sansynlighet)for at de samme to eggene som ble valgt etter blast byrkning ville ha blitt valgt på dag 3.Men ulempen er som dere kan se fra mitt forsøk er at man behøver mange egg ut for å ha blaster på dag 5.Mitt resultat er ganske normalt har jeg blitt fortalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...