Nynte Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Nå ligger han (3 mnd) og sover for natten med gulpekluten i hånden sin som han trykker inn mot ansiktet og foran nesa. Han liker best å sove slik, men jeg har prøvd å unngå det med tanke på at jeg er redd han ikke får puste ordentlig, men ser jo at han liker dette best og det er han som trykker den mot ansiktet, gjerne i en ball mot ansiktet. Det er en sånn gulpeklut kjøpt på princess. Bør jeg være bekymret???? Snart skal han få eget rom og da er det ikke bare å titte på han fra senga om natta heller..
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Det lurer jeg på og.. Snuppa her på snart 8uker drar gulpekluten over ansiktet og trøkker seg inn i det.. (klut fra rema 1000) Sett det er mange som legger en slik klut over ansiktet dems,så de skal sove.. Synes det ser skummelt ut jeg :S
Nynte Skrevet 22. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2010 Ja, virker skummelt, men så ser det jo ut som de fleste babyer liker dette da...men får de nok luft?? Kanskje nok luft til å overleve, men kanskje hjernen ikke får nok luft til å fungere normalt...hehe...fader å mye man skal bekymre seg over når man ble mamma altså;-)
myrull84 Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Gutten min har hatt en gulpeklut over ansiktet siden har var et par uker gammel, da den ved en tilfeldighet fulgte med han da jeg la ham ned. De gulpeklutene jeg har er fra name-it og kid, litt sånn gasbind-aktig, og jeg har selv prøvd å puste gjennom de. Maskene er så løse at jeg tenker at det ikke er noen fare. Ser jeg at den dekker nesa og munn, løfter jeg den bare litt opp. Han er 7 mnd nå, og avhengig av de kosen Verre med litt tykkere kluter, de hadde jeg nok tatt vekk.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Signerer henne over her!!!
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Da går det greit med dessa kluta på rema 1000 da.. de er lette gasskluter..
Nynte Skrevet 22. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2010 Tror jeg skal på trilletur i morra i noen butikker å se om jeg finner ekstra tynne kluter, så kan jeg bruke de til kosekluter. Er ganske tynne de fra princess også, men får se om jeg finner noe enda bedre:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 jeg har også de fra Rema 1000 og mini elsker å ha den opp foran ansiktet. han puster fint gjennom di:) han gjør sånn med helseteppet også han da. Det drar jeg ned når han har sovnet:)
Turbojenta og lillesøster Skrevet 23. august 2010 #9 Skrevet 23. august 2010 De tynne fra rema1000 er absolutt å anbefale. Koster en slikk og ingenting også så jeg bytter de ut jevnlig. Snuppa her sovner ikke med de over seg, men legger seg gjerne heeelt oppi kanten på senga med nesa og munnen, så kanskje det hadde vært en bedre ide å gi hun en gulpeklut som man faktisk kan puste gjennom enn at hun ligger oppi det tette stoffet. Jeg pleier å sjekke etter hun har sovnet (også etter nattmating) at hun har skikkelig pusterom, eventuelt flytter hun litt bort fra kanten dersom jeg synes det ser for tett ut.
ett til! Skrevet 23. august 2010 #10 Skrevet 23. august 2010 nei ikke vær bekymret om kluten ikke er tykk. guttene mine likte også å ha klut over fjeset sitt og jeg lot de ha det fordi de sovna bedre.men jeg brukte å sjekke de og noen ganger tok jeg bort kluten slik at det ikke lå direkte over ansiktet, men bare ved siden av de slik at de kunne kjenne lukten av den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå