Nikkamoren Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Jeg kjøpte i fjor på tilbud en del lammeskinn, husker ikke helt hvor, noe på Kid tror jeg og 1 på Ikea. Bruker dem rundt i stoler og litt sånn, men har 1 hvitt og et grått som jeg ikke har brukt. Kan de brukes til babyen eller det det helt spesielle lammeskinn det? Har også en lammeskinnspose som jeg har arvet. Det står i den at den ikke kan vaskes. Den ser ikke noe gale ut, men bør jeg sende den til rens?
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Har akkurat sendt min arvede skinnpose til rens, skal hente den imorgen så kan jo fortelle deg hvordan det gikk :/ Neida, tror nok det gikk bra! Når det gjelder lammeskinn så er det sikkert mange andre som har meninger om dette. Vil tro at det går bra om du vasker de før de blir brukt til baby? Passpå at det ikke er løse "tråder" etc. som baby kan få i øyne, munn etc,.
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Jeg har lest i en eller annen tråd at man ikke skal bruke IKEA-skinnene til baby i alle fall. Husker ikke helt hvorfor, mend et var noe med behandlngen av skinnet?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Hadde nok sendt posen til rens ja, for kan tenke meg at det har samlet seg en god del støv og midd der opp igjennom årene;) Når det gjelder skinn, så anbefales det å bruke ubehandlede/ ublekede skinn til babyen, fordi det kan være igjen en del uheldige kjemikalierester og lign i de blekede pynteskinnene, og det bør også være korthåret. Babyshop og Barnas Hus har noen gode, korthårede babyskinn til 299 kr, de er ikke bleket og derfor gulaktige i fargen og lukter litt sau. Bruk heller noe sånt no hvis babyen skal ligge rett på skinnet, de andre pynteskinnene kan du jo evt bruke i vogna, under vognposen f.eks (slik at de ikke kommer i direkte kontakt m babyen, men likevel varmer godt)
Tezz78 Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Jeg har kjøpt lammeskinn på Kid- og har hørt flere som bruker disse.
blid frøken :) Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Mine svigerforeldre har vært på kurs om behandling og sying av saueskinn og der sa de at de absolutt IKKE anbefalte skinnet fra IKEA til babyer pga. kjemikalier som ble brukt til behandling. Skinn fra andre steder har jeg ikke hørt noe om, men det var spesielt de fra IKEA som ble frarådet. Har selv kjøpt 2 på barnas hus til 299 og fått et stort hvitt/grått av svigers til å ha i gyngestolen på barnerommet. Gleder meg masse til å ta den i bruk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå