Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig å klippe håret før første gang på småen? Nysgjerrig, har ikke født enda, har 1 mnd igjen, men så på forrige UL at han har masse hår allerede :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har klippa jenta mi 2 ganger, siste gang da hun var 6mnd. Hun så rett å slett ut som at hun hadde tupe så kunne ikke la henne ha håret slik. kall meg gjerne gal, men syns de små kan få litt personligpleie de og ;) første gang jeg var nede hos en venninde av meg som er frisør å fikk klippt henne var på 4mnds dagen. håret var forøvrig 3cm langt når hun ble født over hele hodet, på 4mnds dagen hadde hun 5-6cm langt hår men da kun på toppen så så ikke så bra ut :D

Skrevet

Nå har ikke jeg hatt så mye problem, da datteren min har sett ut som Donald Trump på håret:) Men nå begynner hun å få litt hår, så spurte naboen som er frisør (og mor til tre) hva som var vanlig. Og sa at hun har klippet de ved behov, uansett alder. Ikke noe deilig å få hår som henger ned i pannen eller ved ørene når de er små. Så jeg tenker at det varierer veldig fra baby til baby, noen er jo fortsatt nesten skallet ved 1-års alderen:)

Skrevet

Vi brukte barbermaskin på sønnen vår første gang når han var ca 3,5mnd. Han ble født med masse hår som etter fødsel har vokst seg lengre. Samtidig har han mistet masse hår, både på toppen av hodet, men også bak i nakken, så han hadde noen kjafser med hår her og der på hodet og så veldig stuslig ut. Etter en runde med barbermaskin innstilt på 12mm (tror jeg det var), så ble det veldig mye bedre. Helt jevnt ble det ikke, men mye jevnere enn det var før vi brukte maskinen. Nå er det ca 1mnd siden og vi kommer nok til å jevne ut litt til snart.

Skrevet

Lillegutt til oss hadde masse(!) hår og det bare vokst og vokst...Da han var 2,5mnd klippet jeg rundt ørene og klippet bort 5cm i nakken (hockeysveis) Da han var 4mnd og 3uker klippet han seg til frisøren. Da var håret hans så langt og tjafsete at det var ikke pent engang.

Nå er han snart 5mnd og har en flott, fyldig guttefrisyre.

Tøffingen min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...