Gå til innhold

Hvor lenge må barnet være feberfri før det kan gå tilbake til bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva som er "vanlig" når det kommer til å holde barna hjemme fra barnehagen mtp feber.

Datteren min har kun gått 2 uker i bhg, og ble skikkelig forkjølet med endel feber fredag kveld. Hadde også feber på lørdag, og var ganske snørrete. I dag (søndag) har tempen ligget på ca 37,7-37,9, og hun er i strålende form bortsett fra litt tett i nesen.

Så lurer på om det er vanlig å sende dem i bhg neste dag? På meg virker hun frisk, og regner med at det er en sånn typisk "barnehage-forkjølelse".

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde sendt henne. her har vi sendt barna, nå har mine bank i bordet kun vært borte fra bhg i 10 dager hele sin bhg periode. å de har vært igjennom alle barnesykdommene :) har aldri sendt de med feber å ikke måttet hente de pga sykdom noen gang. har nok vært veldig heldig. ikke ble di ammet heller så kan ikke skylde på det :D

Skrevet

I bhg til gutten vår sier de at barna skal ha 1 feberfri dag før de kommer tilbake i bhg. Jeg hadde sendt han i bhg i morgen hadde han hatt feber fredag og lørdag.

Skrevet

jeg jobber i kommunal barnehage, og her sier rettningslinjene en feberfri dag hjemme. Du kan sende henne i bhg i morgen, skulle formen bli dårligere, ringer de deg nok.

Skrevet

1 feberfri dag..

Hadde sendt i bhg i morra så sant ikke feberen er høyere i kveld da..?

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Hadde ikke feber før hun la seg klokken syv, da var tempen 37,6. Så da blir det bhg i morgen, og jeg kan nyte min siste fridag før ny jobb på tirsdag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...