Gå til innhold

Lille Amalie er kommet:O)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig... etter at vannet gikk halv 12 fredags kveld, så var det noen laaange ventetimer her hjemme før det endelig begynte å bli litt tak i riene ved 00.30 tida natt til søndag. Jordmora kom til oss 01.15 på natta og da visste vi at fødselen endelig var ordentlig i gang. Jeg sa hun godt kunne gå og legge seg, da jeg fremdeles trodde at det var leeenge igjen siden riene ikke var altfor vonde enda. Hun gjorde det, men vi måtte hente henne ut allerede ved 02.00 tida.. Da kom hun inn på stua til oss mens jeg ruget i forskjellige stillinger hvert 5 min nå.. og smertenivået steg betraktelig hvor hver rie etter dette.

Vi hadde tent stearinlys overalt i stuen... eve cassidy gikk over anlegget og roen var senket i heimen. Alt å klart for en fin fødsel:)

Jordmora lot meg jobbe med riene på min egen måte.. og jeg var konge på haugen;) (Men fy hvor vondt det er!!!) Da klokka rundet 03.00 på natta så begynte jeg å kjenne antydninger til at det snart ville være på tide å trykke. Etter utprøving av forskjellige stillinger, så ente jeg opp på sofan, med rumpe ut mot stua og masse sofaputer oppå hverandre som støtte forran. DET funket..!! Tyngdekraften fikk hjelpe til her:) Hadde vel 4 pressrier tror jeg, før hodet var ute, og av egenhendig kraft gadd jeg ikke å vente på neste men presset også resten av kroppen hennes ut der og da. Og gjett om ikke det splasjet førte med seg et gledeshyl fra min side!! Samboer som satt i sofaen forran ved hodet mitt og lot meg klemme handa hans nesten i stykker, fortalte at jeg hadde jublet tyil, og amalie skreket samtidig, og at det var helt nydelig sammensetning! Hun kom ut halv fire på natta:)

Hun var ikke blå i det hele tatt og tok brøstet med en gang hun ble lagt til:)

Etter det kom morkaka fint ut, ingen sting og alt var bare perfekt!! Deilig rolig musikk på høytalerene, mor og far og Amalie i sofa'n sammen.. lykkelige til tusen i glede og harmoni.

Gikk og la meg sammen med henne ved fem tida og sov til halv 10.. hun har bare sovet i hele dag, frem til 2 timer siden.. da tok hun litt pupp igjen og nå ligger verdens nydeligste baby jente ved siden av meg og sover fredfullt igjen!!

Har hatt besøk av tre stolte storesøsken i 2 timer, farmor og farfar og en onkel og to søskenbarn av Amalie.. alt har gått så bra, og jeg er i kjempeform! Den nydelige samboeren min sier at nå er han virkelig komplett! Dette er det største han har opplevd i hele sitt liv!! Dette er første barnet hans og han er snart 39:O)

Hun kom altså 8 dager før termin, og kom akkurat den dagen jeg hadde bestillt henne.. nemlig på 1 års forlovelsesdagen vår!!

Så gratulerer til oss.O)

Dette ble sikkert litt usammenhengende historie, men det får bare være!

Hjemmefødselen var perfekt og om det skulle bli aktuellt, så velger jeg det også neste gang! Bare supert:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer =)

Skrevet

Gratulerer så mye!:) fint navn på prinsessen:-)

Skrevet

Gratulerer og tusen takk for en nydelig og motiverende fødselshistorie! Det er akkurat en sånn fødsel jeg vil ha, selv om det blir på Føderiket og ikke hjemme. Så godt som hjemme er det vel ;)

Kos deg masse med bebis - jeg håper det blir min tur snart <3

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Gratulerer! Blir helt rört jeg! Så fin en historie! :-D

Skrevet

Gratulerer så mye med ei velsakapt prinsesse. Ble helt rørt jeg også av å lese denne nydelige fødselshistorien din. Så fantastisk Fødsels opplevelse dere fikk:=)))

Kos dere masse nå og nyt hverandre:=)

Skrevet

Gratulerer med prinsessa! Flott fødsels historie du hadde. Er sånt som inspirerer til hjemmefødsel ved en eventuelt neste gang. :)

Kos dere masse med lille Amalie! :)

Skrevet

Ååå.. Gratulerer så mye med datter og 1års forlovelsesdag =)

Kunne jo ikke blitt mer perfekt jo. Høres ut som en behagelig fødsel. Deilig å lese. Kos dere masse!

Skrevet

Ble helt rørt her! Det høres så fint ut!

Gratulerer og kos dere masse i tiden fremover!!!

Skrevet

Jeg synes historien er nydelig og fullstendig komplett ++, Gratulerer, herlig, herlig...

Skrevet

Gratulerer masse med lille Amalie!

Skrevet

Takk for kjempekoselige tilbakemeldinger!!!:o)

Vi nyter tida så utrolig godt her nå! Snille pappa'n har vært oppe i hele natt med henne, for at jeg skulle få sove godt:)

Masse lykke til, til alle dere som snart er der og!

Og bare for å ha det klart! Vi mammaer som står for fødselen... fy søren og flinke vi er!! En tøffere jobb skal en lete lenge etter!:o)

Klapp på skulderen!!;O)

Skrevet

For en nyyydelig fødsel du fikk! Takk for en kjempefin historie og masse lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...