Gå til innhold

Føler jeg "stapper" babyen min med mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på straks 7 mnd, og måltidsrytmen er slik:

0730: 160 - 200 ml MME

0930-1000: grøt av 125 ml vann + 3-4 ts sviskemos (vann til maten)

1400: Et halvt middagsglass (100 gram), evt litt fruktmos til dessert + 140-200 ml MME

1800: grøt av 125 ml vann + 3-4 ts sviskemos

1845: 140-200 ml MME (før han legger seg for kvelden og sover hele natten gjennom)

Høres dette mye ut? Han regulerer jo melken selv, og regner med at han "sier i fra " når han er mett. Hvordan er spiser deres babyer? Han er forøvrig normalvektig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er det.

07.00 210ml MME

09.00-10.00 grøt av 125-150ml vann + vann og drikke

13.00-14.00 et helt stort middagsglass ( hun kunne sikkert ha trøkka i seg et til, men jeg mener at det får holde.) 150-200 ml MME

16.30 så sitter hun ved bordet når vi spiser å da smarker hun på maten vi har :) av og til 90ml mme

18.00-18.30 grøt av 125-150ml vann + vann og drikke

19.00 210ml med MME

Hun er rund å god har nok sikkert behov for mye mat hun er forøvrig 7mnd om noen dager :D

Hun får også smake på det meste av frukt når jeg spiser men har ikke dette samtidig med maten, med mindre jeg blander det i havregrøten får å gi litt forandring.

Skrevet

Jeg ammer jeg da, så minsten ammes egentlig stort sett når han vil og det er forholdsvis ofte.

Han har akkurat rundet 7 mnd og får nå

mm fra han våkner og til han tar sin første soveøkt

09-10: Grøt med fruktpure, lager full porsjon, spiser alt fra en tredjedel til alt sammen. Vann

13-14: Middag, et halvt til et helt glass. Vann

17-18: Grøt, samme mengden som til frokost. Vann

Han begynte å få noen små skjeer med tynn grøt etter han ble 4 mnd. Etter en mnd tid fikk han også litt på morgenen. Etter enda noen uker prøvde jeg å innføre måltid midt på dagen, men følte også at jeg "stappet" i han mat og kuttet ned til to måltider om dagen.

Nå skal det sies at han spiste små porsjoner veldig lenge og det er ikke ofte han spiser opp all maten sin. Middagen er han flink til å spise, jeg lager de selv og vet at de er lette og milde i smaken.

Jeg varierer grøttypene, havren har litt tykkere konsistens og metter mer, men han spiser til han gir uttrykk for at han er mett selv om det ikke blir tomt. Føler vi har en god balanse nå som han har spist fast føde en liten stund og at jeg lettere klarer å tyde hva han liker/når han er mett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...