Gå til innhold

Billigere blir det ikke:-))

Anbefalte innlegg

Vi venter vårt første barn i desember. Har begynt å tenke litt på hvilke bleier vi skal bruke og vi har veldig lyst til å prøve tøybleier og se om det er noe for oss.

Vi har ikke flust med penger. Vi har så vi klarer oss, men vil gjerne at pengene skal strekke så langt som mulig.

Jeg har i dag spurt tanten min etter tøybleiene som jeg, søstra mi og to søskenbarn brukte da vi var små. Hun har de liggende enda. Hun har tatt en del i bruk til vaskefiller, men har mange igjen.

Da kommer vi til å bruke de de første månedene og se. Så kan vi investere i andre tøybleier etterhvert når Elias blir større.

Men, jeg må vel strikke noen ullbukser da. Godt det er lang ventetid når jeg er på sykehuset til kontroll:-)))))) he he.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142228561-billigere-blir-det-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye tøybleier på finn.no også :) ikke bare gjør du det billig for deg selv, men miljøet blir nok fornøyd også :) (selv satser jeg nok mest på tøybleier pga at jeg ikke gidder å gå så langt til søpla, og skal vi ha fler barn senere kan de jo brukes igjen) På Jysk har de 15 tøybleier til 129 kr tror jeg det var. Lykke til :)

Forresten så har noen kommuner en ordning der du får lavere renovasjonsavgift viss du bruker tøybleier ;) verdt å sjekke ut det også.

• 1 måned senere...

Men, søppelberget blir ikke mindre, blir det vel?

Jeg har nå strikket to bleietruser og gleder meg virkelig til å prøve tøybleier.

Ingen har vært negative når de hører at vi skal bruke tøybleier, men alle sukker over at det blir mer klesvask. Akkurat det begymrer ikke meg. heldigvis slipper jeg å stå i bekken å skure for hånd med neglesprett i flere dager etterpå:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...