Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Datteren min på snart 3 uker er tørr i hude...Hun har hatt en turbuent start på livet m hjerteoperasjon og derfor har vi ikke fått badet henne noe særlig ennå.. Skal man smøre disse småttisene noe særlig eller regulereres dette selv?
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 IKKE smør de.. Huden dems fikser det der.. Det fikk jeg beskjed på sykehuset.. Frøkna her hadde tør hud selv nå er a snart 8uker og ikke tør.. Har litt badeolje i badevannet,når vi begynnte og bade a
Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 22. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2010 Oki! Vi hadde ingen vanlig barseltid pga intensivopphold og masse styr...så slik info gikk ut hos oss....ble andre litt alvorligere ting som sto i fokus... men nå som vi er hjemme og alt er mer normalt, så dukker det masse rare spørsmål opp.... Olje i badevannet skal jeg huske på.......takk:))
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Blir noe annet og tenke på da ja.. håper alt går bra nå da..
Gjest JuniGull2010 Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Det er vanlig at babyene har litt tørr hud de første ukene. De har jo ligget "i bløt" i 9 mnd! :-) Jeg har ikke turt å bruke fuktighetskrem før gutten vår var 8 uker. Da måtte jeg bruke det i hodebunn som etterbehandlig av skurv. Så hvis du trenger det en dag, anbefaler jeg deg A-derma, den fåes på apoteket. Jeg bruker den med grønn skrift.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Skurv så anbefaler de baby olje.. Den til Dr Greve skal vist være fin.. Snuppa her har ikke det (ennå) så ikke testet det men
Formerly known as Tina Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Bruk minst mulig "ting" på barnet. Såpe, kremer, våtservietter osv. Dette fordi huden har en naturlig balanse som vi ender opp med å ødelegge med masse rare ting vi skal ha på kroppen... Den tørre huden kan "hudskifte". Det blir bedre, men ser veldig fælt ut nå
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Her er det kun engangs papir med vann vi bruker. Og bader a kun 1gang i uka med Dr Greva bade olje.. Men kattevask morgen og kveld på a klut med vann bare..
Løvinna30 Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Lillegutten min hadde ogå tør hud da han var ca etpar-tre uker, men hadde olje i badevannet hans, og nå er ikke huden så tør lenger :-)
assisi Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 Jeg ventet lenge, til babyen var ca 6 uker før jeg smørte. Det fikset seg ikke selv, ble bare verre. Bruker Akrem, tynt lag, en gang om dagen. Huden har blitt så mye bedre.
Daydreamer 81 Skrevet 23. august 2010 #11 Skrevet 23. august 2010 Trenger verken olje eller krem, så lenge du ser at der ikke er sår!. Huden ordner det selv!
Super-Langbein Skrevet 23. august 2010 #12 Skrevet 23. august 2010 Du har fått mange svar, og her får du et til; Smør babyen med babyolje rett og slett, og la det trekke inn før du kler på klærne igjen. Jordmor ga oss dette tipset.. Ikke bra å begynne med alskens kremer så tidlig nei
Super-Langbein Skrevet 23. august 2010 #13 Skrevet 23. august 2010 A- derma innholder forresten parabener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå