Gå til innhold

Kan noen forklare meg hva som skjer under innsett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Vi ble ropt opp fra venterommet, fortalt på vei inn til rommet at de hadde ett perfekt egg klart og at tre til var lagt på frys, og så var det bare å hoppe opp i stolen. Egget settes inn med en lang plastkanyle, det gjorde ikke vondt. Kanylen føres gjennom livmorhalsen. Etterpå tok de en kikk på kanylen for å bekreft at egget ikke var der lenger, dvs. at det hadde havnet i livmoren. :-)

Ble med en sykepleier og fikk litt info om progestanen jeg skulle bruke, og når jeg skulle ta blodprøven, og det var det.

Vi var på Riksen.

Hei :-)

Du trenger ingen bedøvelse.

Du ligger i sengen med bena høyt. Det første de gjør med deg er å vaske skjeden (sånn som ved uttaket). Så blåser de opp limorhalsen din, for å kunne komme inn i livmoren. Dette merker du ikke, annet enn at det kan klemme på blæra (jeg holdt nesten på å tisse på meg siste gang ;-)) Du merker heller ikke når de fører opp den slangen som skal sprøyte inn egget. Når de sprøyter inn egget er sengen vippet bakover, slik at hodet blir liggende lavest. Dette er nok for at egget ikke skal "renne ut" før livmorhalsen er lukket igjen.

Når de har sprøytet inn egget, fyller de slangen med vann og sprøyter det ut i skåla igjen. Dette for å se at egget ikke har blitt igjen i slangen.

Du får sett eggene på skjermen før de setter de inn. Det er veldig gøy.

Det er ihvertfall slik jag har opplevd det i Porsgrunn. Det mest ubehagelige ved hele innsettet er vaskingen, synes jeg. Når de vipper sengen tilbake til normalen renner det endel væske ut av skjeden. Dette er ikke farlig. Panisk som man er til tilder, så måtte jeg bare spørre om dette på siste innsett. Fikk det plutselig for meg at eggene ble skyllet ut sammen med vannet ;-) Kan tenke meg at de sm jobber på klinikken får mange rare spørsmål gjennom dagene ;-)

Vet ikke om det var noe slikt du var ute etter. Bare å spørre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...