*LillaMeg* Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Jeg har ett lager av morsmek i frysen, jeg vet jo ikke hvor god denne melken er iogmed at han ikke ble mett av den, og jeg måtte gå over til mme, men håper hvertfall at antistoffer og div er der.. Hvordan er det man skal tine dette igjen? Er det i romtemp, eller i kjøleskap? Har tenkt å bruke dette i potetmoser til han, kan jeg lage det nå med mm som er tint, for å så fryse det igjen? Eller er det fyfy? Så lurer jeg på noe mer, jeg ammet jo bare 1mnd og et par uker, han fikk råmelken. Har han da mine antistoffer mot ting, eller er de vekk nå som han får mme? Altså, forsvinner antistoffene etter en stund når man ikke ammer og "vedlikeholder" de? Merkelig spørsmål, håper dere skjønner det..
Gjest eelis+kian Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Morsmelk holder seg i maks 3 mnd i fryser, etter det blir den dårlig. Den skal tines over natten i kjøleskap, eventuelt under kald, rennende vann. Når det er tint, skal det ikke fryses igjen (som med alt annet).
*LillaMeg* Skrevet 22. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2010 Hmm. Er det ikke 6mnd da? Det sto ihvertfall i skrivet fra sykehuset..
Gjest JuniGull2010 Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Har fått beskjed om 3-6 mnd. Men er greit å smake på melka om den har ligget lenge.. Hvis du tør da, det gjør nemlig ikke jeg! :-) Melka kan ligge lenger i en dypfryser, enn i fryseboksen i kjøpeskapet. Jeg tror antistoffene gjelder mer sånn "der og da", men jeg er ikke sikker. Sjekk ut: http://ammehjelpen.no/artikkel/42/Oppbevaring-av-melk
Gjest eelis+kian Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 De sier 6 mnd ja, men min erfaring er at melken alltid blir dårlig etter 3 mnd. Den får en ekkel såpe/gulpsmak (og lukt), og i hvert fall min gutt ville ikke ha den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå