Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Skal kjøpe oss ny sofa, og disse med sjeselong ser jo veldig fine ut.. Men hvor praktiske er de?! Hvis jeg er på besøk hos noen som har sjeselong setter jeg meg helst der det er rygg bak setet. Familien har gått til innkjøp av en slik på hytta, og sjeselongdelen er alltid den siste som tas i bruk, uansett hvor mange eller få som er tilstede. En vanlig hjørnesofa ser på en måte litt mer "lukket" ut, men samtidig vil jo alle som sitter der få en ryggstøtte. En vil jo alltids kunne brette seg utover sofaen på lik linje med på en sjeselong, eller hur?! Litt av et dilemma i et slikt forum, he he... Dere som har slik hjemme, og bruker den i det daglige - trenger noen innspill!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Vi har nettopp kjøpt ny sofa med sjeselong, og jeg digger den! Sitter/ligger bare der. Vi har den i ene enden av sofaen ut mot stua liksom, så det blir veldig naturlig og sette seg der.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 her brukes sjeselongdelen like mye som resten når vi har gjester. uansett, mesteparten av tiden er det bare vi som er her og det viktigste er at det fungerer i hverdagen. vi digger sjeselongen vår.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Hadde samme dilemmaet, men endte opp med at til vårt stuebord passet det faktisk best med tre + toseter, så da ble det slik.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Vi kjøpte oss sjeselong i sommer, og er kjempe fornøyd. Har den delen uten ryggstøtte ut mot stua.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Måtte forresten kjøpe nytt stuebord da vi kjøpte sjeselongen, da bordet vi hadde ble for stort. Anonym 14:19.
Himmel og hav Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Jeg ville valgt hjørnesofa, nettopp av den årsaken du nevner. Det er ikke godt å sitte, f. eks rundt et kaffebord når man ikke har ryggstøtte, og spesielt ikke for eldre mennesker. Vi har sofa med sjeselong i den lille stua, og sjeselongen ( eller c-salongen, som en ansatt på Ikea mente det het) er den som blir minst brukt. Selv en bråte med 14 åringer foretrekker den delen med rygg. Derfor valgte vi hjørnesofa i store stua, og har ikke angret et øyeblikk.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Har inntrykket av at mange ikke tenker på det på forhånd, men at kjøp av sjeselong fører til at de må gjøre flere andre endringer i møbleringen. Det blir jo andre størelsesforhold med tanke på stuebord, men også plass rundt. Nå vet jeg jo ikke hva du har fra før da, og hvor mye plass det tar av stua. Sjeselonger er ofte mindre enn det man har hatt før.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Har sykt lyst på denne http://thomas-hill.no/privatinnredning/hjornesofa.html i beige skinn:) Har også sett en på living. Noen som har i skinn?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 Hvis den skal stå så sola ikke treffer den. så er den ikke så dum. Sort skinnsofa var en bommert her i huset, og vi er tilbake på stoffsofa nå. Sola traff nemlig sofaen, som ble utrolig varm. Har du noen gang sittet i skjørt på en varm skinnsofa? hehe Ikke prøv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå