☆septemberbarn☆ Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Merkelig disse brystvortene altså...Har prøvd å ska herde brystvortene litt, fikk høre at det kan være smart. Har salve for å smøre mot såre brystvorter. De er harde som stein og blir mørkere hele tiden. Lurer rett å slett på hvordan dere herder? Eller om det i heletatt er noe vits å prøve å gjøre det? For det gjør jo vondt!
ev@drian Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Min erfaring er at det er NULL poeng i denne herdingen... Jeg ser nesten på det som et gammel kjerringråd som ikke stemmer allikevel. Jeg herda mine forrige gang, og ble allikevel kjempesår når jeg begynte å amme. Har hørt flere som har sagt det samme. Så da syns jeg det er litt bortkastet smerte hehe.
Monique8 Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Signerer HESTESTUDINA på denne. Unødvendig smerte. Et lite poeng er jo at vi vil aldri klare å simulere de harde gummene til en baby uansett, ergo så vil det være bortkastet å herde )
☆septemberbarn☆ Skrevet 22. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2010 Kanskje bare la de være da.. Trenger vel ikke unødvendig med smerte. De er så utrolig såre allerede.. Uke 36 nå.. Heller bare smøre om kvelden å la de være :-)
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 jeg gjorde det sist, og det var nok helt bortkasta.. gammelt kjerringråd, som mor anbefalte meg.. gidder ikke røre de engang denne gang, alt kommer an på babyens sugeteknikk uansett sier jordmora mi.. er innstilt på å bli litt sår i starten uansett, det gikk fort over etter et par uker var det null smerte..
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Ammehjelpen anbefaler det ikke... Og i filmen "Hvordan amme ditt barn" fra Rikshospitalet sier de heller ingenting om dette. Jeg har i alle fall ikke gjort det! Ser på det som unødvendig tortur...
cadence Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Leste en artikkel et sted, om det var i et av heftene jeg fikk av jordmor eller ikke husker jeg ikke, men poenget i artikkelen var hvorfor forberede kroppen på noe den er skapt for? Det viktigste ved ammeteknikken er at barnet får en goood munnfull av området rundt selve brystvorten når det legges til brystet slik at presset på selve brystvorten reduseres. Jeg herdet ikke da jeg gikk gravid sist gang, for over 10 år siden, og jeg gjør det ikke nå heller. Hadde ingen problemer med såre brystvorter sist gang, fordi jeg ble veiledet grundig i rett ammeteknikk:)
Voyeur Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Ikke noe vits å herde nei, sår blir du nok uansett når du begynner å amme;) Som de andre sier, så er det riktig ammeteknikk som gjelder. Hvis det er noen trøst, så blir man mindre og mindre sår for hvert barn man får. Det går uansett fort over, selv om det kan være veldig vondt i begynnelsen.
Tre snart fire :o) *Overtid* Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Det kan du nok helt fint stoppe med ) Riktig ammeteknikk hindrer såre brystvorter. Herding er gammel overtro som våre mødre prøver å prakke på oss )
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 Dette med herding av brystvortene er man gått bort fra nå. Med riktig sugeteknikk på barnet behøver man ikke bli sår i det hele tatt. Lykke til hvertfall, ikke så lenge til du får forsøke. Min erfaring er at det er lurt å skaffe seg masse info om amming (særlig om vanlige problemer og at det ikke alltid er så lett) før fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå