Gå til innhold

Når skulle man begynne med tran igjen? da ungen var 4 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvordan gir dere tran til babyen? og er det en halv teskje?

Litt ammetåke her kanskje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har han fått 5 ml fra 4 uker. Gir tran med engangssprøyte når han er uten klær ved kveldsstellet.Gutten min elsker tran :-)

Skrevet

men har dere tranen i kjøleskapet? får babyen kald tran?

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, man lagrer tranen i kjøleskapet. Du kan skylle skjeen eller sprøyta raskt i varmt vann, så blir kanskje tranen litt lunket. Det har gått bra her iallefall. Vi ga tran på stellebordet med en egen transmekk. Men jeg må innrømme at vi bruker D-dråper nå... Det er så mye enklere, men da passer jeg på å spise masse omega 3, så han får noe i seg gjennom morsmelka. Skal begynne med tran igjen når D-dråpene er tomme. Var rett og slett pga latskap nå i sommer, fordi det ble så mye styr! :-) Men et lite tips: hvis du f.eks skal vekk en helg eller ha barnevakt, er det greit å ha D-dråper som er reserveløsning. Er ikke like morsomt å få trangulp på seg når du er på tur og du ikke har ekstra skift med deg! :-)

Skrevet

Gutten min får kald tran rett fra kjøleskapet, det går helt fint.

Gir tran for at han skal få omega 3 i tillegg til vitamin D. Høres lurt ut med D dråper i spesielle tilfeller. Må disse være i kjøleskap?

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, D - dråpene må oppbevares i kjøleskap etter at den er åpnet.

Skrevet

UPS..Har ikke D-Vitaminen i kjøleskapet jeg.. Står liksom ikke noe om det på esken...

Skrevet

Jo det gjorde det.. El oppebevares kaldt.. Da får jeg putte den i kjøleskapet ja... :S shit..

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg bruker dråpene fra Nycomed, på flasken står det "oppbevares kaldt". Men det går sikkert greit.

Skrevet

Samme her.. Oversett det helt her jeg :S Men er i kjøleskapet nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...