Nikkamoren Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Er i uke 34 nå. Er det på tide å vaske dem snart? Er det nødvendig å legge hvert plagg i små poser eller kan de bare ligge i en skuff? Og kan vi bruke normale badehåndkler og vaskekluter som vi har fra før?
surfepia Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Grunnen til at vi vasker klærne er for å fjerne kjemikalier. Så når du velger å gjøre dette er helt opp til deg :-) Jeg har vasket etterhvert som jeg har fått det i hus. Kjøpt lite selv, men fått noe og arvet noe.. Jeg putter det i stellekommoden. Bortsett fra kjolene, de har jeg hengt opp på et stativ :-) Ingen grunn til å legge det i poser.. Dersom du er i uke 34 så er det jo ikke lenge igjen. Koselig å vaske babyklær :-) Jeg er nå i uke 38 og alle klærne jeg har fått er ferdig vasket og lagt i skuffer. Idag skal jeg vaske soverommet vårt og finne frem sengklærne til prinsessa :-) Vil gjerne ha alt klart jeg :-) Jeg har kjøpt nye vaskekluter til babyen. Dette fordi vi har blir for grove for sart barnehud. Vil nok anbefale deg å gjøre det samme. Finnes mange typer små myke kluter..
*Lillevennen* Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Jeg er i uke 36 og er ferdig med å vaske klær. Er en liten stund siden jeg var ferdig med det. Og glad er jeg for det. For nå om dagen er jeg mer sliten. Mye mer hyggelig å drive med når man har overskudd og kan kose seg med dette Så bare start med å vaske klær du Selv har jeg lagt klærne i skapet til minsten, med "tellekanter" og det hele...hehe.. Vi har foreløpig tenkt å bruke vanlige myke håndklær, men har kjøpt egne vaskekluter til mini. Dette da vanlige vaskekluter er store og litt grove, så tenkte det var bedre for bebien med tynne myke kluter som er beregnet på spedbarn. Hvis vi ser at det er nødvendig med egne bebihåndklær kan vi jo ønske oss det. Folk begynner å spørre hva vi trenger osv..så kjekt å kunne ha et svar til dem også
Nikkamoren Skrevet 22. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2010 Takk for svar jenter. Da kjøper jeg babyvaskemiddel og er igang med vaskingen. Kanskje der finnes babytøymykner som vi kan bruke også? Tenker spesielt på håndkler og slikt
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Så...hva er babyvaskemiddel???? Har aldri hørt om det jeg...:S
Nikkamoren Skrevet 22. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2010 Hihi, tenker på at det er babyvaskemiddel f.eks Blenda Sensitive uten parfyme eller fargestoffer, med bilde av 2 barn utenpå. Reklamen er iallefall veldig siktet inn på småbarnsforeldre. Vet ikke helt hvilke flere som anbefales til små barn, parfymefri Milo kanskje. Tror det er lurt å bruke et skånsomt vaskemiddel for nurkene våre
cadence Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 De mykeste håndklærene og vaskeklutene er forbeholdt babyen, men har tatt et gammelt flanellsengesett og lagd flere kluter av. De er jo sååå myke:) Bortsett fra Blenda Sensitiv, så har vi jo "Nøytrals holdning til følsom hud"- reklamen stadig vekk i ørene;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå