Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Har time i morgen, venter mesen på onsdag. Men den er litt uregelmessig for tiden, og kommer selvsagt nå... Må jeg ringe ned i morgen og avbestille? Jen begynner vanligvis ikke så sterkt, så de store blødningene kommer nok ikke før tirsdag/onsdag...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Jeg ønsker egentlig bsre å bli ferdig med det. Om det ikke er verre enn i dag er det bare litt brunrød utflod (sorry detaljer).
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Overhodet ikke noe problem!! Gynekologene er vant til blod og gørr, det er oftest det jobben deres består av.. ) Har vært under mensen selv, jeg beklaget meg, men det var altså det jeg fikk til svar
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Jeg ville ringt legekontoret. Mener du som regel fortsatt kan ta gu med mensen. Kommer vel ann på hva du skal gjøre(undersøke)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Jeg gikk til gynekolog da jeg hadde mensen. Jeg visste ikke at jeg måtte ta en slik undersøkelse da, Jeg var 17 år og hadde merkelig mensen/klumper. Så da jeg kom så ville de skjekke om det var en spontanabort, derfor måtte jeg ta gynekologisk undersøkelse. Jeg sa da ganske pinlig "Men jeg har jo mensen..?" Da sa hun bare "Ja det vet jeg, men det tørker jeg bort etterhvert som jeg sert det kommer, så du vil ikke merke noe av det" Hehe Synes det var pinlig da, så om du ikke helt liker tanken på det så kan du jo bestille en time etter mensen
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 HI her. Jeg skal begynne på p-piller, så skal bare til fastlegen, mne har bestillt GU. Om jeg får pillene i morgen kan jeg begynne med en gan, ellers må jeg jo vente en hel mnd... Tror jeg ringer ned i morgen og hører jeg. Men timen vil jeg ha uansett, for jeg tror jeg har et hormonproblem. Har fått utolig mye kviser i ansiktet, og et skikkelig utbrudd på ryggen, som bare blir verre og verre. Og nå har det i tillegg begynt å komme kviser andre steder på kroppen, en på puppen, en i skrittet, noen på brystet... Må jo skjekke det ut, må jeg ikke?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Du kan ikke ta celleprøve (kreftprøve) om du blør, da blir prøven forurenset av blodet. Men ellers spiller det ingen rolle.. Om du skal ta celleprøve ville jeg ventet, jeg tok det litt for tidlig etter mens en gang, hadde litt misfarget (brun) utflod bare men fikk brev i posten om at jeg måtte komme å ta den på nytt siden de ikke kunne bruke den på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Åh... Da kan jeg vel like gjerne vente da... Må vel ta celleprøve når jeg først ligger der. Søren også. Men takk for et opplysende svar=)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 Dersom du tror du har et hormonproblem, så må du ta blodprøver. GU hos fastlege avslører bare celleforandringer eller bakterier/virus/sår. Du kan da gå til legen å få resept på p-piller uten GU.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Hadde også veldig uregelmessig mensen, og ville for å stabilisere det, sette inn en kobberspiral. Det sto i brosjyra at den kunne settes inn under menstruasjon, men jeg hadde fått time en dag jeg var sikker på jeg ikke kom til å blø. Alikevel satte det i gang med svak blødning i det jeg var på tur til sykehuset. Så jeg lot det stå til, enda jeg syntes det var litt ekkelt, og forventet at det skulle være som mange her skriver; gynekologen har sett slikt før og er vant til det. Jeg ble bra overrasket da gynekologen, en gammel mann, påpekte hvor ubehagelig det var, og at jeg godt kunne ha ventet. Så det varierer nok fra lege til lege det der. Jeg hadde i alle fall en fæl opplevelse den gangen, og kommer aldri i mitt liv til å gå til gynekolog om jeg får minimensen/rosa utflod igjen. Neste gang avbestiller jeg når jeg kommer, og betaler heller for en time jeg ikke får brukt for det der vil jeg aldri oppleve igjen!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #12 Skrevet 22. august 2010 Var hos gynekolog under mensen i forrige uke og fikk satt inn spiral. 3 eller 4 blødningsdag er visst den perfekte tiden for innsettelse av spiral så den tilfeldigheten passet bra for meg nå. Men fikk ikke tatt celleprøve da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå