Tullemor til 3 Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Holder på å bli smårar av kløing! det klør intenst under og oppå føttene, fra knærne og oppover lårene (innsida), inni og oppå hendene, og på innsiden av armene, fra hendene og opp i armhulene. får et rødt utslett som i perioder også kommer med små væskefylte blemmer. Noen små flekker på magen og i ansiktet som klør litt, men ikke i nærheten av slik det er ellers på kroppen Har fått beskjed om at det er svangerskapskløe, og har tatt blodprøver for å sjekke lever/galle, de var bra. Har fått resept på flytende kløstillende, men synes ikke det hjelper så veldig mye. Noen som har andre tips? Er dette noe som kan gå over like fort som det kom, eller vil man slite med det til fødsel? Har klødd i snart en mnd, siden ca uke 15..
*Lillevennen* Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Jeg har også svangerskapskløe og har hatt det lenge, i flere uker, er 36 uker nå. Siste måneden har det vært ekstra ille og trodde jeg skulle bli gal. Legen sa at de ikke visste helt hva denne kløen kom av og hadde heller ikke mye råd for å bli kvitt den. Legen sa at jeg kunne smøre på eurax. Det hjalp litt, men var fortsatt veldig plaget. Ringte derfor til en alternativ behandler. De hadde behandlet mange med svangerskapskløe, og hadde stort sett erfaring på at det funket med akupunktur. Så da reiste jeg og fikk akupunktur. Dette er 4 dager siden og jeg er blitt mye bedre. Det klør forstatt litt av og til, men på lagt nær slik det var. Har blitt bedre for hver dag. Hun som satte akupunktur på meg sa at kløen kunne ha sammenheng med opphopning av avfallsstoffer i kroppen. Så hvis du har litt treg mage i tillegg, så skal du få se at du får ryddet opp i både det ene og andre. Så mitt tips er å ta en tur til akupunktur.
eliona Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 åj nå ble jeg nysjerrig.. Må man ha henvisning til dette fra lege. eller hvor mye koster det venetuelt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå