Gå til innhold

hvordan er formen?

2 fra før,nr3 født jan.2011:)

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 13 uker på vei, og formen er helt på topp, kvalmen til å leve med og masse energi! Jeg har tidligere i dette svangerskapet vært veldig trøtt og slapp, mye kvalme og oppkast. Er så glad! Ferien er slutt og starter opp igjen imorgen. Så godt å kunne klare å fungere ute blant folk.

Vi var på ultralyd forrige uke og såg at den lille hadde det bare bra inni der. Hvis ikke tror jeg at jeg hadde begynt å lure. :)

Hvordan er formen deres? Er kvalmen til å leve med, og formen stigende? Eller er den dårlig? Hvor langt er dere på vei? Hva med andré symptomer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142227135-hvordan-er-formen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann =) jeg er 12+3, her er formen veldig varierende hehe... men er stortsett alltid trett og mangler energi,har ikke vært så kvalm i det sisste og håpet at det gjerne var over men neida,i dag var det på med spying i gjen =( er sykemelt ut neste uke så får håpe formen tar seg opp før den travle hverdagen begynner igjen =) men jeg vet jo at det kommer noe godt ut av dette,er vel derfor man holder ut hehe =)

masse lykke til vider med svangerskapet =)

Heisann jeg er 12+1 og fullstendig tom for energi. Veldig sliten, og sover dårlig om nettene. Har desverre begynt å kjenne murring i lysken og nedover beina og er litt bekymret for bekkenet, men det går seg nok til. Jeg har vært i full jobb til nå, men usikker hvor lenge jeg skal presse meg. Vil nok drøfte litt gradert sykemelding med legen på neste kontroll, men får se ann dagene fremover.

Deilig å være i fin form da, nyt det! :-)

Her er formen veldig varierende. Fra å spy hele dagen, til å "bare" være småkvalm.. Jeg er 15+4..

Har 2 barn fra før, og kastet opp gjennom hele svangerskapet med de også. Så har ikke de største forventningene om at det skal gå over med det første denne gangen her heller. Men er jo lov til å håpe da! :-)

Er mye trøtt også, men det kommer vel av all spyingen, og heller dårlig matinntak.

Vi har også vært på UL, fikk 4D også. Var så gøy å se den lille. Søskenene fikk også være med, og det var stas. Storebror på 10 synes det ble litt mye da, så han besvimte lik så godt. Dakars. Gikk greit med han da. :-)

Hei.

Jeg venter også nr 3. Formen er ganske bra nå, begynner å bli litt tungt utover dagen, men fin på formiddagen. Er nå i uke 26 og synes tiden raser avgårde. ikke lenge siden jeg satt og forsøkte å få med mannen på nr 3 i fjor på denne tiden:) Han snudde gitt, og her sitter vi og det er bare litt over 3 mnd igjen:)

Gleder meg masse, er i full jobb så dagene går fort. Vil trappe litt ned nå snart, rett og slett fordi jeg er sliten om kveldene. Ellers er vogn kommet i hus i går, og jeg går og titter på den hele tiden. Helt ny Simo kombi, som jeg har vært fornøyd med før også:)

Lykke til videre alle sammen.

Jeg er i min 23 uke, og formen er vel egentlig veldig god! Jeg sliter med rygg og bekken, og noen ettermiddager kan jeg såvidt gå, men likevel så føler jeg ikke at jeg kan klage:) Jeg jobber også fullt i tillegg til fullt studie, så dagene går de! Utrolig hvor fort det går, har bare knappe 4 måneder igjen til keisersnitt, og julefeiring på samme gang:) Men det er klart, om ettermiddagene og kveldene er jeg helt skutt, da pleier bekkenet å si stopp, så det spørs hvor lenge dette tempoet er gjennomførbart.

Annonse

ja bli spennende å se hvor lenge denne "gode" formen her varer, før det er på an igjen. Hadde vært flott om den hadde vart ut svangerskapet ;)

Men viktig å lytte til kroppen ja, og ta det med ro hvis man kjenner det er behov for det. :) Tror ikke mange vet hva kvinnekroppen kan være igjennom i ett svangerskap, før man har vært gravid selv. Jeg hadde ikke begrep om det før jeg vart gravid selv med førstemann. Tenkte nok at man ble vel litt sliten, og så denne kulen på magen som kanskje ble i veien etterhvert, hehe men at man skulle bli så hormonell, være så kresen på lukter og smaker, ubehag her og der og dønn sliten der dager man føler seg som man har vært på en ukers sammenhengende fest uten søvn, ja hvem hadde trodd det var slik ;-)

Men hva gjør man ikke for de fantastiske skapningene i magen. ;-)

Gikk det greit å ta med søsken ? for selv om det ble litt mye for 10-åringen deres, stakkars . Men gøy dem får være med, blir litt mer virkelig for dem også. Vi tenkte å bestille 3D ultralyd i uke 27-28, og kanskje ta med størstegutten vår, siden han er veldig opptatt av babyen i magen, og tror han kunne hatt glede av det. Avtaler man på forhånd med jordmoren/legen for å høre om det er greit??

Lykke til videre alle sammen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...