lykkeligmams<3 Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 jeg fikk på torsdag bekreftet at han lå 10% under normalen, og dette hadde skjedd på bare en uke. for uken før der var jg på UL-kontroll og da var han helt fin og rask. ikk nok med det så har han sluttet og bevege seg nesten, en liten romstering om dagen hvis jeg er heldig. vet at de får dårlig plass og derfor kjenner man litt mindre, men er bare 32+4 på vei. er første gangs så er nok mer bekymret enn nødvendig men vil jo bare at alt skal gå bra.
surfepia Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Huffda så kjedelig. Men sa de ikke noe mer om hva som skjer videre da? Vekststopp har som regel en sammenheng med dårlig morkake. Og det man som regel da gjør er å overvåke med tett oppfølging, UL osv. De ønsker jo at barnet skal være så stort som mulig før de evt. henter det ut.. Var ei her inne som skrev om dette for litt siden. Jeg hadde også en kollega som opplevde dette, men det gikk helt fint. Babyen ble overvåket et par uker med jevnlige kontroller før de til slutt valgte å hente han ut. Men begge er hjemme nå og det går fint. Sa de noe om hvor stor babyen var? Du bør be jordmor eller lege forklare deg hva som skjer videre nå og hva de tenker kan være grunnen, slik at du slipper gå med mange ubesvarte spørsmål! Men det går sikkert helt fint. :-) Krysser fingrene for deg :-)
lykkeligmams<3 Skrevet 22. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2010 ja men fikk bedskjeden på en uformel UL, så var ikk hos lege elr jordmor. men sist time jeg hadde hos jordmor så sendte hun meg til en sjekk, pga hun merket tydelig forandring av veksten og når jg kom til sykehuset var alt helt fint, men på denne UL så var det plutselig en del avvik. har så jege skrekk så prøver å si til megselv at dette har en naturlig forklaring.
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Er ikke noe godt å bekymre seg. Kan du ikke i hvertfall ta en tlf til Føden og snakke med jordmor og eventuelt komme inn til en sjekk??? Si at du er bekymra. Angående det å kjenne lite liv så har jeg også det sånn. (Er 31+0) Jeg kjenner liv hver dag, men jenta mi i magen er ei rolig jente av seg. Men om du syntes det har forandret seg veldig med mye mindre liv, så ville jeg også ha ringt Føden. Bedre å ringe enn å bekymre seg.
surfepia Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Men dersom det er forandring i veksten, så vil dette følges opp. Det må de. Jeg er enig med gravid30. Ta en telefon og forklar at du er engstelig, at du ikke har fått noen forklaring på dette. Mest sannsynlig vil du bare få beskjed om at du vil bli fulgt tettere opp med undersøkelser og så vurderer de underveis. Dersom barnet vokser, så vil de ha barnet der lengst mulig. Når barnet har passert 2 kilo eller stopper helt å vokse, så vil de nok ha en lavere terskel for å sette deg i gang, eller hente barnet ut med KS: Men hvordan de tenker, synes jeg de bør forklare deg slik at du slipper gå å bekymre deg. Det er iallefall ikke unormalt at barnet i en periode kan vokse mindre. Det kan gå helt fint likevel :-) Men ta en telefon du!
lykkeligmams<3 Skrevet 22. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2010 ringte inn nå, og jeg skulle komme på en sjekk. ikke glad i sykehus men blir deilig og slippe å bekymre seg, takk for innslagene skal følge opp;o)
surfepia Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Så bra!! Lykke til :-) Bedre å få sjekket og snakket med fagfolk enn å gå å vøre redd :-)
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Flott at du ringte og fikk kommet inn til sjekk. Dette går bra skal du se:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå