Venter tvillinger Januar13 Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Har ei snuppe på snart 8uker og hu er helt krakylsk på kvelden :S Itte noe som er bra da :S Bare griner og griner.. Kan sovnet på fanget vårt,legger hu i vogna *pling* lys våken.. Lar a ligge litt og hyle fra seg men gir seg ikke :S Tar a opp og sovner på fanget med en gang... Fra kl er 6-7 om kvelden til ca 10-11 sover hi IKKE i det hele tatt.. Uten om par min dupp ved puppen her... Fler som har det sånn??
Formerly known as Tina Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Hadde det sånn ja.... Slitsomt mens det holder på, men det gikk over da hun ble 3 mnd. Vi endte opp med at hun alltid var våken sammen med oss på kvelden og la seg i senga o fikk pupp om kvelden/natta:-) Om dagen gjorde jeg det slik at hun fikk sove på meg dersom det var stort behov for at hun skulle sove litt. Ihvertfall 30min... Jeg prøvde å legge henne i vogna hver gang etter at hun hadde sovet litt. dersom jeg ruggetpå vogna hele tiden kunne hun sove 30 minutter, men hvis ikke var det rett opp....
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 22. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2010 "godt" det er fler som har/hatt det sånn.. nytter ikke rugge på vogna her.. håpløst og gå turer med a og :S jeg som elsker og gå turer.. Hørt at kiropraktor kan hjelpe mot mageknipe og.. Har en følelse at snuppa her sliter litt med magen sin :S Og det kommer ikke av det jeg spiser.. Kutta ut alt som er her nå...
Siamese Hellhound Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Godt å høre at det er flere i samme båt! Vår gutt er 8 uker og har et sånt show hver eneste kveld. Eneste som nytter er (men ikke alltid...) bæresjalet, men i går hjalp ikke det heller. Sinnsykt overtrøtt unge som bare kavet seg enda mer opp hver gang han fikk pupp (noe som går greit på dagtid). Og hver gang han endelig har sovna i sjalet og vi prøver å legge ham over, så våkner han og illskriker... Men det går vel over,,,?
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 22. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2010 Uff da Stakkars små,kan liksom ikke si hva som er galt.. Og vi skjønner ikke alltid hva denne gråten vil si :S Er et baluba hver kveld her.. Snuppa her begynnte i dag tidlig og.. men lot hu ligge i vognbagen og hyle fra seg litt.. (Høres slemt ut men) Så opp for kos og mat.. Sovnet ved puppen la hu ned i vognbagen igjen og der har hu sovet i over 1time nå. *bank i bordet* Hu hater vognbagen,det og ligge alene i det hele tatt.. Skrekk og gru.. Stakkars.. Men hu må bare vende seg til det her.. Så spennende til kvelden.. Skal gjøre det samme da i håp om at hu kan sove litt på kvelden ikke bare på dagen her.. Ja får inderlig håpe det går over.. Går nok gradvis De er ennå små Fra 3mnd så sier man at skal være litt "strengere" med de.. da legger de til seg vaner... Vil bare at hu skal sove litt om kvelden nå og sove i senga si.. Ikke mellom oss.. Er jo kos da <3
Mille & lillegutt Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Vår lille gutt er 22 dager nå, og han er også veldig urolig på kvelden. Skriker og skriker.. Virker som han har vondt i magen sin, spreller med bena og kommer liksom i tak.. får håpe det går over etterhvert, blir jo så sliten av det.. føler meg jo litt hjelpesløs også, når ingenting hjelper!
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 22. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2010 Ja her går og beina som bare det.. Trondheim-Oslo her av og til.... Prøver alt vi kan;sukkervann,malt,minifom ja det meste vi har kommet over av tips... men bank i borden hu her har ikke så vondt i magen som hu har hatt. Det blir gravdvis bedre her Jeg har jo kutta ut alt som er nå.. Melkeprodukter rører jeg ikke,brus kanskje 1glass i helgene,går kun i saft her. Hjelpesløs ja.. Ikke alene om det Stakkars små sier jeg.. Ysj..
bitthen Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Jeg har også kuttet ut alt, og prøvd alt. Han blir bare verre i magen føler jeg, prompene lukter død og fordervelse, mye verre nå enn før, jeg har ikke gjort noe i kosten som tilsier at de skal bli det. Han gråter ca fra kl. 18- 21. Ikke hele tiden da, men han hyyyyler, tydelig at han har veldig vondt i lille magen sin, promper, og det lukter død. Nå har han "roet" seg. Ligger i senga. Har babycall med video, greit og se hva han tar seg til. Han sover ikke, men kom med en kjeeeempegjesp, så det blir vel snart. Han er sigen nå, hehe :-) Jeg skal ringe Hs. i morgen og få meg time med barnelegen som er der hver tirsdag. Reagerer på at prompene lukter så vanvittig vondt. Tenker også ta en time med Kiropraktor og se om det hjelper. Skal høre her inne om andre har bebiser med illeluktende promper og om det kan være en bakterie eller noe.. Greit forum å få svar på ting på! Nå sover han nesten. Ser han har litt vondt i magen ennå - flink å lalle senga om natta, sovner av seg selv :-) Ikke så flink på dagsoving. Helst i fanget. Han er 10 uker nå. Trodde seriøst han skulle bli bedre og ikke verre i lille sukkermagen sin..
assisi Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Jeg hadde det sånn en lang periode med sønnen min som i dag er 11 år og veldig frisk og rask og glad i å sove! Det gikk over. Ligner jo rett og slett på kolikksmerter, men kanskje ikke like ille. Husker at vi gikk og bysset og bar og eneste roen han fikk var ved amming. Jeg analyserte meg ihjel mtp om det var noe jeg spiste/drakk som forårsaket det, men ble ikke klok. Da han var 3-4 mnd ga det seg og fra han var 5 mnd hadde vi greie sovnerutiner. Så fortvil ikke- det går over, og det er vanskelig å finne forklaring- annet enn innkjøring av tarmer og magevondt som skaper uro.. Denne gangen har jeg en gutt som er dønn rolig på kvelden, men synes ikke han sover så fryktelig mye mer da- men heldigvis ingen skriking:-) Men det er veldig rart å tenke på at førstefødte som ga meg såå masse bekymringer for alt mulig i dag kan irritere meg grenseløst fordi han sover for lenge om morgenen:) Vekker ham klokka 1030 i helgene og maser og jager ham ut av senga. hehe
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 22. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. august 2010 I dag er hu ei helt anna jente.. Sovet MYE i dag.. Sovet i vogna si til og med. Det har aldri skjedd.. ikke så lenge.. Måtte vekke hu kl 9 her,og etter det så har hu sitte så si i vippestolen sin her og smilt og pluddrer med seg selv.. Så nå skal vi la hu sove i vognbagen sin i natt.. El vi skal prøve da.. Er skepisk men må nesten bare prøve.. Går det ikke så får hu bare komme opp til oss..
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Vesla her var også veldig urolig på kveldene. Det som hjalp var å legge henne i senga si på kvelden, da roet hun seg og sovnet. Var nok rett og slett trøtt. Nå er hun 14 uker og legger seg i 20-tida på soverommet, ammer henne og legger henne i senga si. Hun har også slitt mye med magen, men har nå blitt betydelig bedre, omtrent akkurat på 3 mnd dagen. Så det går over etterhvert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå