Gå til innhold

Kanskje kan dette være litt inspirasjon midt i alt

Anbefalte innlegg

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. At vi ble gravide på første ivf forsøk for snart 3 år siden er et mirakel! at prinsen ble født for tidlig gikk også bra :) Vi hadde riktig nok prøvd i mange år før vi kom så langt, men med prinsen vår i armene var det verdt det!

Men så ønsket vi å prøve å gi han et søsken. Den veien har ikke vært like suksessfull...intill nå (krysser fingre). For et år siden begynte vi med søskenforsøk. 1 ivf gikk ikke, men vi hadde to egg på frys, og et klarte opptiningen. Da ble jeg til og med gravid. Men i påskeuken begynte jeg å blø, og SA ble et faktum. Før sommeren var det ikke plass på ivf avd. på Ullevål. Ja, ja..så fikk vi fylle tiden med syden ferie, og påfølgende familie besøke ferie.

Så skulle vi bort forrige helg, og for sikkerhetsskyld tok jeg en test før jeg evnt. skulle drikke. Og testen var posetiv....det forklarte jo det svingende humøret mitt! Men så etter en halv uke med stadig mer tro på at; joda vi har blitt gravide AV OSS SELV! Så kom det en blødning. Jeg gikk rett i kjelleren med en gang, skulle jeg virkelig måtte gå gjennom min 4. SA ( det er jo ikke mange i forhold andre, men det er så vanskelig for meg å bli gravid). Ferien ble avbrutt, jeg vill hjem for å få en time hos min gyn. Vel hjemme sluttet det å blø....jeg var hos gyn. på fredag, tok blodprøve og skal ta en ny på mandag for å se om hcg nivået stiger. Altså kunne det godt hende at jeg fortsatt er gravid, selv om gyn. ikke kunne se noe ved innvendig UL.

Utolmodig som jeg er, ble det kjøpt inn digital test med ukeindikator for bruk i dag. Og jeg er fortsatt gravid :) Nå står det til om med 3+ uker, sist sto det 2-3 uker, da må jo hcg nivået ha gått opp!

Uuuutrolig! Vi sliter fortsatt med å se for oss at vi faktisk kan ha klart å bli gravide helt naturlig, uten hjelp.

Jeg gir gladelig min plass i ivf køen til en av dere andre her inne, dere fortjener alle å oppleve det å få bli gravide og få et barn etter så mye slit.

Selv skal jeg nå tilate meg å smile litt ekstra i solen i dag :)

Håper min nye historie kan hjelpe noen av dere til å beholde troen og håpet på at det også kan skje for deg :)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...