Gå til innhold

Ammer opptil fire ganger om natten, ungen er seks mnd :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal!!! Søvn er SÅ mangelvare her :(

Dere som har barn rundt seks mnd, hvor mange måltider med fast føde får de? Hvor ofte ammer dere på natten? Ammet dere mindre på natten når dere innførte flere faste måltider?

HS er veldig på at hun skal fullammes så lenge som mulig, men vi begynte med grøt i fire mnd alderen fordi hun ville puppe så mye på natta. Det ble mindre nattamming etter at grøt ble fast på kvelden, men nå har det altså tatt seg opp igjen.

Når tenker dere forresten å slutte med nattamming?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du bør innføre flere måltider på dagen.

Fullammet til 6 mnd og ammet mye om natta på slutten. Veldig slitsomt!

Avvente nattamming når jeg var sikker på at han fikk nok mat om dagen. Kjempedeilig!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jenta mi er 5,5 mnd. Hun får kveldsgrøt før hun legger seg (plus fruktmos eller sviskemos til dessert). Tenkte å begynne med et måltid til om 1 mnd. Lunsj.

Nå ammer jeg maks 1-2 ganger om natta. Før fast føde var det gjerne 2-3 ganger plus at hun hadde en tendens til å "forsyne seg selv" om natta. Det er ikke så mye det heller, men det gikk merkbart ned etter at vi begynte med full porsjon grøt. Hun sov tilogmed gjennom 3 netter for noen dager siden!!!

Min HS sa til en på barselsgruppen at hun skulle gi grøt når babyen var 6 mnd pga jern og slikt... Uansett så tror jeg det er viktig å gjøre det du føler er riktig:-) Føler du for et måltid til så gjør du det:-)

Btw.. for ca 2 uker siden hadde jenta mi økedøgn igjen (etter at hun begynte med grøt). Da spiste hun hver andre time 2 netter på rad.

Skrevet

Min gutt er 6 mnd. Slutta å amme om natta for 2-3 uker siden. Vi startet med grøt når han var 4 mnd. Nå er vi oppe i 2 grøtmåltider om dagen, ca kl 1130 og 19. Ved siden av grøten får han fruktmos og svisker.

Hvis han vokner på natta får han smukk og sover videre. Han sover fra 19 til ca 07. Vokner han før så ligger han ofte og skravler. Ammer tidligst 0630.

Skrevet

Da min lille begynte å våkne på natten gikk det som regel bra å bare ta henne opp og synge litt for henne. gikk litt frem og tilbake i mørket på rommet hennes og sang. holdt nok på med dette et kvarters tid 3-4 netter på rad, etter det sov hun hele natten igjen.

kan nok være lurt å både gi grøt og ME rett før leggetid, da bør magen være full nok til neste morgen!

Lykke til=)

Skrevet

Minstemann er er 8 mnd. Fullammet til han var 6 mnd før vi startet med grøt. Vi har ikke fått veldig "schwung" på grøtspisinga enda så jeg ammer fortsatt ca hver 3. time på natta. (det blir mellom 1 og 3 ganger på min natt litt avhengig av når jeg legger meg og hvor tidlig jeg må opp)

Regner med at det blir slutt på nattamminga når vi får i ham mer mat på dagen. Når jeg er altfor trøtt samsover vi dobbeltsenga og så får han bare forsyne seg selv mens jeg sover videre.

Skrevet

Minstejenta er også 6 mnd og spiser 3-4 ganger fra hun legger seg til hun står opp, selv om hun spiser 2 grøtmåltider + fruktmos i tillegg til pupp om dagen. Jeg mistenker (eller rettere sagt vet..) at minst to av de ammingene ikke trengs, men midt på natta føles det enklere å gi pupp enn å få henne til å sovne igjen uten. Det var slik med storesøster også. Med henne ga det seg rundt 8 mnd, etter det ville hun bare ha mat 1-2 ganger om natta.

Skrevet

Hun får full porsjon grøt + at hun ammer på begge sider rett før hun legger seg, allikevel er hun sulten igjen etter tre-fire timer. En sjelden gang godtar hun kun smokken når hun våkner, men det er snakk om fire-fem ganger på ett halvt år. Har også prøvd å bare kose med henne for å se om det roer henne, uten godt resultat.

Skrevet

Ja, kan nok tenkes at ett par av ammingene på natta her også er unødvendige, men jeg klarer rett og slett ikke å høre henne skrike så da gir jeg etter. Vi har hatt problemer med mye skriking fra hun var ca 5 uker til hun ble ca tre mnd. Og det var så intenst, at den dag i dag så får litt angstfølelse når hun skriker :S

Jeg tenker jeg skal prøve med ett lite grøtmåltid på formiddagen i tillegg til det hun får på kvelden for å se om det bedrer seg på natta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...