Gå til innhold

Når sluttet du med grøt til frokost til minsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på om jeg skal kutte ut grøten om morningen, og heller gi skive til minsten på 13 mnd? Når sluttet du med dine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de ble lei grøt. Rett og slett.

Skrevet

vi begynte med brødskive til frokost når han begynte å bli lei grøt, rundt 11mnd mener jeg.

Skrevet

Når min var rundt 8 måneder var han så vrang å få i mat og nektet plent grøt og annen babymat. Da gikk vi helt over til at han fikk det vi spiste. Som resulterte i at vi ble sunnere som bonus. Frossenpizza til middag og sjokoladefrokostblanding til frokost er liksom ikke noe å gi til en liten tass ;)

Skrevet

rundt 10-11mnd alderen, det var da hun ble lei av grøt.

Hadde vel enda gitt grøt om hun ikke hadde gått lei. Hun er snart 13mnd gammel.

Skrevet

Tror han var rundt 9 mnd, men har fremdeles grøt på kvelden. Men nå er det baluba hver gang han skal ha grøt til kvelds, så vi tømmer nok den pakken vi har og gir oss der.

Skrevet

hmmm...fortsetter å ser når han blir lei da...virker igrunnnen ikke lei grøten, men tenkte litt påom det er god nok næring i denne grøten...

Skrevet

Vi sluttet med grøt når han ikke ville ha mer grøt. Gav han brødskiver istedenfor... nå er han 15 mnd og vi bytter litt på og gi han brødskive eller havregrøt. Greit med litt variasjon.

Skrevet

Mi ble lei grøt når hun var ca 14 mnd gammel.. Så nå går det faktisk i havregryn eller skive til frokost:)

Skrevet

Frokostgrøt sluttet vi med rundt året, men han fikk grøt til kvelds helt til han var 18 mnd. Så lenge han ville ha det selv syntes jeg det var greit med litt variasjon, ellers blir det fort brødskiver til tre av dagens fire måltider.

Skrevet

Fram til barna er 2 år så har de høy risiko for å få jernmangel. Ser man at man sliter med å få i de jernrik kost så er jo industrifremstilt grøt en enkel måte å få i de det på så sant de vil ha det :-)

Min eldste var veldig finspist, så hun var nok utsatt, men det hjalp lite når grøt stod på hatlista... Min yngste elsker alt inkl grøt. Hun har trolig ikke brukt for industrifremstilt grøt, så hun får hjemmelaget havregrøt og får selv velge om hun vil ha skive eller grøt til frokost.

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/helse/trim/article416758.ece

Skrevet

Min gutt på 16 mnd spiser fortsatt grøt til frokost - og halvannen brødskive etterpå.

Han har vært treg med spising med skje, men nå begynner han omsider å få det til selv. For å bli matet, vil han ikke lenger.

Dette styrer seg selv. Gi grøt hvis barna vil ha grøt, ellers går det greit med brødskiver.

Skrevet

Jenta vår nektet å spise grøt når hun var 8 mnd. Da gikk vi over til skiver =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...