Gå til innhold

Småen på snart 1 mnd har blitt så urolig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker han har fått lengre våkenperioder i løpet av dagen, og regner med dette er vanlig i og med at de stort sett bare sover og spiser når de er nyfødte. Men småen her har begynt å bli så urolig på dagtid at han nesten ikke sover. Han gråter veldig sjelden (kanskje bare en gang i løpet av dagen med "ordentlig" gråt) men det er veldig mye klynking og klaging. Han vrir veldig mye på seg også, noe som får meg til å tro det er luftsmerter. Men er det vanlig med luftsmerter uten at barnet gråter? Han roer seg som oftest når han får pupp (som han gjør vanvittig ofte...tidligere hver andre-tredje time, men nå foregår gjerne ammingen i mange timer i strekk)(noe som har pågått nesten to uker nå, og jeg begynner å tvile på at det bare er økedager) Annet alternativ er at jeg ikke har nok melk, og at han derfor alltid er sulten. Har pumpet meg tidligere, så har begynt å gi han ekstra morsmelk med flaske når jeg føler at brystvortene mine skal falle av....da sovner han som oftest etterpå, men søvnen kan vare bare 30-60 min. Blir så bekymret når han ender opp med å bare sove et par timer i løpet av dagen. Nå skal det sies at han sover godt i vognen når jeg går på tur, så det blir fort et par to-timersturer i løpet av dagen. Men det blir jeg jo ganske utslitt av i lengden.....

Han sover (kryss i taket) ganske godt fra rundt ti på kvelden, og våkner som oftest bare for pupp rundt annenhver time. Men da har jeg nesten ikke hjerte til å vekke han ved å skifte på han. Hvordan gjør dere det med natteskift? Jeg forsøker å bytte på han rundt klokken tolv-ett, for så å skifte igjen rundt klokka 6-7 på morgenen. Er dette for lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ammet så ofte babyen ville så fremst barnet spiser når den har puppen. Hvis den bare sover med puppen i munnen så kan du jo prøve med smokk.

Natteskift, hvis det er nr.2 så vill jeg skiftet på babyen med så lite lys på som mulig og fort som mulig. Hvis bare nr.1... tja.. er bleia full så ville jeg skiftet, men bare latt rumpa luftørke også fått på en ny bleie. Trenger ikke vekke ungen.

Kan du legge babyen i vogna og gå til den sovner og så gå hjem igjen? Evt. bare legge den i vogna å la vogna stå ute i frisk luft?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...