Gå til innhold

å kjenne liv - uke 33

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det vanlig at jeg kjenner mindre spark og heller mer "bevegelse" etter hvert??

Jeg kjenner forholdsvis mye "alien-aktige" bevegelser.. plutselig buler det skikkelig ut på ene siden av magen (alltid oppe på venstre side, hvor rumpa er..) - men kjenner lite harde spark.

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske vanlig. De får jo etterhvert mindre plass. Så lenge du kjenner bevegelse, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg :)

Skrevet

Jeg har også hatt det sånn de siste dagene--tydelig mindre kraftige spark og gjerne ikke så mange spark i slengen som var vanlig for noen dager siden..kjenner liv jevnlig men liksom ikke på samme måte som før..er i uke 30 nå..

tok kontakt med legevakten og ble henvist til sykehuset der jeg skal føde..der tok de sparketest og ultralyd av barnet og også av livmorhalsen(innvendig) pga flere kynnere de siste dagene..

Alt viste seg å være normalt og snuppa mi lå litt over gjennomsnittet når det kom til vekt. Dette var positivt sa legen for da var det ganske sikkert at hun fikk nok næring..de ville vært litt bekymret dersom hun lå under gjennomsnittet og jeg kjente mindre liv..

Legen garanterte at barnet hadde det fint i går, men de kunne ikke vite hva som skjedde de neste dagene..så jeg måtte ta kontakt igjen dersom det med å kjenne liv ikke tok seg opp igjen de nærmeste dagene, da ville de sjekke meg igjen..

håper det tar seg opp igjen snart, visst ikke tar jeg kontakt med de igjen på mandag, så får jeg en ny sjekk..

bedre med en sjekk for mye enn en for lite:)

jeg ville tatt kontakt med lege eller der du skal føde og fått en sjekk:)

Skrevet

Jeg har hørt det er vanlig at man kjenner mindre liv etterhvert fordi bebisen har dårlig plass, men jeg er 34+5 og vesla er like aktiv som hun har vært gjennom hele svangerskapet, dvs VELDIG aktiv hehe

Skrevet

Hei,, Jeg er 35+2 :)

Har det akkurat som deg og hatt det slik en liten stund..

Annerledes bevegelser enn tidligere.. Babyen snur på seg, og skaper en , ja, hehe, som du sier alienaktig følelse.. Samtidig er det ikke spark som det var før.. av og til blir det skikkelig "spasme" bevegelser.. kneet til babyen går også tydelig på utsiden, og beveger seg frem og tilbake på den ene siden av magen :)

Jeg kan si at jeg er til ekstra oppfølging og har vært det gjennom hele svangerskapet.. Og derfor er jeg til ultralyd og gynekolog/lege to hanger i måneden.. Ingeting unormalt hos meg.. Normalt aktiv baby...

Skrevet

Det er veldig vanlig! Snakket med en lege på Riksen om dette, og han sa at når man kom over uke 30 ca, så var nervesystemet til babyen mer utviklet, og man fikk derfor mindre av disse tilfeldige rykningene og sparkene, og mer glidende, kontrollerte bevegelser istedet. Merket akkurat det samme selv på den tiden, og nå kjenner jeg sjelden spark, men mye glidende bevegelse og at hun spenner og strekker godt på seg der inne (snart 36 uker).

Skrevet

nå blir jeg litt redd, for det er akkurat det jeg sliter med på en motsatt måte. kjenner ikke liv, og vet at han har sunket mye på kort tid i str, at han er en del % for liten. sliter også med hypermesis så får meg liten næring. men kan jeg vente til legetimen senere i uken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...