Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Når man er gravid og alt er vel stiger jo hcg når man tar flere blodprøver med et par dagers mellomrom. Ved SA synker det. Noen som vet hva som da skjer ved en MA? Vil det stoppe opp? Være på samme nivå? Kan hcg-blodprøve påvise en MA på noen måte?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Det kn være sein stigning det er ikke farlig, men om det går ned er det ikke så bra tegn.. Man skal helst da ta flere ganger for å se så evt ultralyd...TROR jeg:) Da jeg hadde MA, hadde jeg først ultralyd der de ikke fant noe så målte de blodprøven den steg og de sa alt vra fint ( selv om jeg var uke 5-6 ) så senere tok jeg nye prøver de var normale, men fosteret var på str. uke 3 så det hadde vært dødt.. med SA kommer det jo ut med engang mens MA er en forsinket SA og kroppen tror man er gravid enda...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Grunnen til at jeg spør er at jeg mistenker en SA/MA. Hadde blødning onsdag og torsdag, men ingenting igår og idag. Jeg vet det er normalt, jeg hadde det når jeg var gravid med barnet jeg har, men greia er at jeg mista i SA i vår og det startet på samme måte som nå, bare at jeg fikk en blødning noen dager senere. Da ble SA påvist ved blodprøve, der hcg sank. Da er mitt spørsmål igjen, hva skjer med HCG ved en MA, og kan MA påvises ved blodprøve? Her jeg bor henvises man ikke til UL uten videre, ser du, jeg har fått beskjed om å komme og ta hcg neste uke. Spm mitt er jo da om det vil gi meg noe sikkert svar.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Ja, jeg skjønner deg godt.. MA kan nok ikke påvises ved blodprøve tror at det er sånn at hcgen kan fremdeles stige eller mest sansynlig blir ved samme "nivå" altså forandrer seg ikke, kroppen om man har missed abortion for kroppen tror jo man er gravid og produsere hcg fremdeles, men i de fleste tilfeller holder hcg nivået seg det samme.. MA påvises ved ultralyd best... Men, da jeg hadde MA forsvant alle symptomene og jeg en dag fikk ekstemt mye smerter i magen. Hadde ikke blødninger i det hele tatt jeg.. Tror ikke du trenger å bekymre deg.. Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå