@melie Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 er dere helt avstående fra alkohol hele tiden?? Eller kun etter fra eggløsning og frem til evn mens?? Bare lurer jeg Synes det er koselig å ta meg et glass vin til maten nå i helgen, men er bekymret for om dette kan påvirke fruktbarheten. Fra den dagen jeg KAN være gravid holder jeg meg unna alkohol da!! Men har foreløpig ikke hatt eggløsning enda, dvs det er vel like rundt hjørnet da..
Petrine +spire=❤ Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Hei Fra mens til el har jeg gjerne tatt meg en cider fredag eller lørdagskvelden. Tror ikke det gjør noe skade jeg da )
~ Kali ~ Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Jeg kan ta meg en smirnoff eller cider innimellom, men jeg er ikke den som drikker noe særlig uansett, så drikker jo ikke så mye. Men jeg snuser, og synes det er ufattelig vanskelig å slutte, så jeg tar meg gjerne en snus når jeg føler for det. Men slutter jo såklart på flekken når jeg tror jeg kan være gravid eller vet jeg er gravid:)
ikke i bruk Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Jeg avstår fra alt av alkohol nå når jeg prøver, men så var jeg ikke så glad i å drikke før det heller. Kunne hende jeg tok meg et glass vin en sjelden gang i blandt, så det er jo ikke noe offer sånn egentlig Litt verre å gi opp kaffien for å si det sånn ;p
økln Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 jeg mener at man kan ikke sette livet på vent.. Så sant man ikke har veldig stor mistanke om at man er gravid mener jeg det er greit å ta seg noen glass Jeg røyker enda, selv om vi prøver. Men kommer til å slutte med en gang testen er positiv! Hadde aldri hatt samvittighet til noe annet.
lille knerten Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 Enig i at man ikke kan sette livet på vent. Jeg tar meg også et glass vin i ny og ne og nyter det, spesielt med tanke på at det kan bli godt over ni mnd til neste gang jeg kan nyte vin. Slik som jeg har gjort det så har jeg tatt en graviditetstest på morgenen den dagen jeg vet jeg vil ta meg et glass vin. Er den negativ så gjør jeg det, er den postitv avstår jeg selvfølgelig tvert:) Ingenting er jo bedre enn en positiv test. Får jeg lysten på et glass vin, men ikke har tatt test, så tar jeg ikke vin heller.
Vi2+1?19 pp Skrevet 21. august 2010 #7 Skrevet 21. august 2010 Jeg pleier å kjøre 2 røde uker og 2 hvite. ) De to ukene etter TR er det "lov" til å drikke rødt eller en kald øl, de to neste ukene drikker jeg ingenting, i tilfelle.. Jeg tror ikke et glass rødvin eller to reduserer sjansene til å bli gravid, jeg tror faktisk det er motsatt så lenge man ikke overdriver. Dersom man sitter og nekter seg ting man har lyst på og stresser med å leve så sunt og riktig som overhodet mulig så tror jeg at man kanskje stresser opp kroppen. En stresset kropp er overhodet ikke klar for å lage barn ;-)
@melie Skrevet 22. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2010 Tusen takk for mange fine svar!! Høres ut dsom de fleste tenker omtrent som meg:) 2 uker med "lov" til alkohol, og to uker uten Vi er ikke så "hysteriske" prøvere enda heller vi da.. Ingen eggløsningstester, temping osv.. Men prøver å time bittelitt allikevel Hva med dere?? Har dere prøvd lenge??
Forskeren Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Jeg hadde også 2 uker med (ikke hele tiden selvsagt ) og 2 uker uten sist, og det er vel slik jeg kommer til å gjøre nå også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå