Gå til innhold

Noen her som har testet "grønn supermat"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det er nok en hobby..blir fryktelig mye å sette seg inn i. og dyrt! ;)

kjenner til noen som sverger til supermat, men det blir veldigdyrt å skulle legge helt om til dette kostholdet.

jeg spiser gojibær, cacaonibs,(god og dyr snack) prøvd litt hamppulver (akkurat det smaker høgg)

alle disse hvetegresspulverene og spirulinapulver gidder jeg ikke å begynne med, har hverken tid eller lyst til å drikke dette til frokost ;)

så nei, jeg lever virkelig ikke etter supermat reglene, men kan finne på å spise noe av det. tror denne supermatbølgen kommer til å gi seg om noen år, da dukker det helt sikkert opp noe nytt! ;)

• 1 år senere...

Ja, jeg har begynt å prøve meg litt frem i det siste. Har kuttet ut sukker helt, og lager istedet sunt godteri. Tar også Chlorella i kaster (takler ikke den sjøsmaken!). Bruker også hampfrø og chiafrø i matlaging, til brød, hjemmelaget knekkbrød osv..

Jeg kjøper alt på iherb, veldig mye billigere enn å kjøpe i helsekost her.

Det er forresten sant som en over her sier, at dette blir litt som en hobby, det er mye å sette seg inn i :)

Ja, jeg begynte med supermat for halvannet år siden, fordi jeg gikk på en smell og ble desperat etter energi. Å begynne med supermat er det lureste jeg har gjort, og jeg skal fortsette med det livet ut!! Jeg tar både hvetegress og spirulina hver dag, og blandet i eplejuice smaker det igrunn bare eplejuice. Det tar helt bort sukkersuget og gir god energi (friske vil selvsagt ha bedre effekt enn jeg som var så langt i kjelleren).

Les gjerne på bloggen min, hjertemat.com

Jeg skriver om gress og alger her: http://www.hjertemat.com/search/label/Gress%20og%20alger

... og supermat generelt her: http://www.hjertemat.com/search/label/Supermat

Noe som kanskje er interessant for mange er kategorien: Jeg kan ikke tro at dette er sunt ;)

http://www.hjertemat.com/search/label/Jeg%20kan%20ikke%20tro%20at%20dette%20er%20sunt

Lykke til!! Å begynne med supermat vil du ALDRI angre på!! :D

Annonse

Samme her. Begynte med Spirulina for noen år siden og er helt avhengig. Gir jevnt blodsukker utover dagen, energi og utrolig fin hud. Blander også spirulina med eplejuice og det tar virkelig vekk den kjipe smaken. Ser at iHerb har et stort utvalg. Men Foodz.no som er en norsk nettbutikk har mange av basisproduktene og til en lavere pris enn jeg har sett andre steder.

Skal sjekke ut bloggen din. :-)

Du kan ta Spirulina og ingenting annet, og du trenger heller ikke legge om kostholdet ditt.

MEN ... Spirulina har en magisk virkning: den tar knekken på søtsuget og man holder seg mer "tilfredstilst". Før småspiste jeg fordi jeg kjedet meg (og hadde søtsug...), men etter at jeg begynte på spirulina tenker jeg veldig sjeldent på mat.

Hvis du "kjører på" med sprirulina vil du ikke like søtt lenger, men du velger jo selv hvor mye spirulina du vil ta. I de periodene jeg har tatt mye (flere ganger om dagen), har godteri og sukker smakt heeeelt forferdelig, mens sunt søtt smaker godt fortsatt. Rare greier :-)

Man bør begynne med 1/4 ts - og bland i en god eplejuice (helst en av de som står kaldt i butikken, som ikke er fra konsentrat).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...