Gå til innhold

bleieavvenning

Tilde mai -09 + spire okt -10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på snart 15 mnd. Vi har ikke startet å øve ennå, men når hun bæsjer i bleia spør vi henne alltid om hun bæsjer og nå går vi og skifter bleie fordi du har bæsja, etc. I går og i dag har hun plutselig begynt å si bæsj flere ganger og så alt fra 10 sek til 5 min etterpå så bæsjer hun i bleia! Trodde i går at det var tilfeldig, men i dag har hun gjort det hele 4 ganger(pleier normalt bare å bæsje 1 gang om dagen) , men i dag har hun altså bæsjet hele 4 ganger og sagt fra alle gangene. Jeg har dårlig bekken så har ikke rukket fram til potta noen av gangene, da det som regel er rett før hun begynner å trøkke hun sier ifra. Synes dere det er for tidlig å starte med pottetrening? Hadde egentlig ikke tenkt å starte før til våren igjen, men ettersom hun nå så tydelig sier ifra at hun skjønner at hun bæsjer, så vurderer jeg nå å prøve, så får vi se hvordan det går;) Hadde vært deilig å hatt en bleiefri unge til våren;) Da vi allerede venter lillesøster om bare noen uker! Noen me erfaring med pottetrening så tidlig her? Har prøvd å sette henne på potta/dosetet noen ganger i sommer, bare for moroskyld, men har ikke kommet noe og hun har ca 1 min tolmodighet;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår eldste startet omtrent på samme alder som jenta di og si fra at han måtte bæsje. Vi introduserte potta, og han begynte å si fra hver gang han skulle bæsje... SLuttet helt med bleie rett før han fylte to :) Bare å prøve, så merker du om hun er klar eller ikke.

Skrevet

Bare start forsiktig og ikke press henne. Det er fult mulig at hun begynner å bli klar for å slutte, så da er det fint å bruke den naturlige motivasjonen hun kanskje har nå. Men vær obs på at ting kan endre seg når det kommer et søsken i hus.

Jeg har ei datter på samme alder. Vi har prøvd å introdusere doring bare for å venne henne litt til det. Men her i huset er doen foreløpig best egnet til å plaske i i hennes øyne. Var lurt å spørre om hun bæsjer når vi ser det skjer noe. Det skal vi prøve på!

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar;) Regner jo ikke med at hun skal bli pottetrent med det første, men er jo lov å håpe;) Dagen etter jeg skrev dette innlegget så sa hun bæsj sikkert 50 ganger i løpet av dagen. Tror hun fikk litt vel mye ros for å si fra så hun begynte å si det hele tiden;) Lar henne få sitte på doringen etter bleieskift de gangene jeg husker på det, ellers så har hun begynt å finne frem doringen selv innimellom og viser tydlig at hun vil vi skal legge den på doen. Så da setter jeg henne oppå og vi sitter og leser ei bok, men kommer ikke noe;) Med engang hun viser tegn til ikke å vile sitte der lenger, tar jeg henne ned igjen og på med bleia. Så det er helt på hennes premisser;)Vil absolutt ikke presse henne til noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...