Gå til innhold

Når man kjøper brukte fagbøker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig nøye at man kjøper det samme årstallet som pensumlisten sier, eller går det fint å kjøpe en litt eldre utgave?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de eldre er jo gjerne ikke så oppdaterte som de nyere da

Skrevet

Ok. var kanskje dumt å kjøpe de da :( uff sparte jo 2000 kr på å kjøpe brukte..jaja.. er om menneskekroppen\sykepleie osv da så får satse på at det ikke har forandret seg så mye på noen år.

Skrevet

Innenfor anatomi og sykepleie er det ikke mye som har forandret seg de siste 10 årene, så du skal nok ta det med ro med at bøkene du har kjøpt er gode nok til det bruket du skal ha.

Hadde du studert innenfor IT med bøker som er noen år gamle, ville det nok fortonet seg annerledes...

Skrevet

ting utvikler seg stadig vetu også læren om kroppen, ting man trodde var riktig før er forsket på og endret seg...men kommer jo an på hvor gamle bøker man har da i forhold til pensumlisten. Men det meste i bøkene blir vel gått igjenom i timene så du får være flittig til å notere så ser du jo fort hvor boka er utdatert og ikke---så fullstendig krise er det sikkert ikke

Skrevet

Bøker som kommer ofte i nye utgaver har som hovedhensikt å tjene penger og inneholder ikke nødvendigvis andre endringer enn at kapitler og avsnitt har byttet plass, og litt endret ordlyd enkelte steder. Hovedbudskapet er fortsatt det samme.

Jobber på Studia. ;)

Skrevet

Ok så nå at bøkene om det friske og syke mennesket var fra 2005, men på pensumlisten min står det også 2005 så da gikk det greit. Er noen av de andre etikk,menneskekroppen osv som er 3-4 år eldre men regner med det skal gå greit :)

Takk for svar. Fikk bare litt hetta plutselig :)

H.I

Skrevet

er lurt å holde seg til samme årstallet, er ikke bare det at selve faktaen er oppdatert, men kan være tilføyd nye artikler eller lignende.

Men det går som regel greit, syns ikke du skal angre på kjøpet så lenge de ikke er så veldig gamle.

Jeg har en bok som jeg brukte/kjøpte for 3 år siden, nå dukket den opp på pensumlisten for i år med nytt årstall, men jeg beholder den jeg har ;) Et par artikler kan jeg alltids klare meg uten, eventuellt låne den nye boken på biblioteket for å lese det nødvendige.

Lykke til med studiene :)

Skrevet

Ok ja sant det. Mest lyst til å kjøpe de 13! bøkene jeg mangler på bokhandelen.Har akkurat brukt hele dagen på å reise rundt å kjøpe bøker fra forskjellige folk siden ingen har alle de jeg trenger. Stress.. men men jeg får se hva jeg gjør. Da får jeg riktig årstall på de andre bøkene hvertfall.

H.I

Skrevet

Hvis det bare er opptrykket som er nytt kan du gjerne kjøpe eldre bøker, men dersom det er ny utgave av boken bør du kjøpe den siste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...