Gå til innhold

trenger råd til hvordan jeg skal få lagt min 2 mnd baby før kl 23 om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er lyyyyyyys våken når kvelden kommer,men samtidig så overtrøtt til slutt at han blir kjempe irritert og grinete,

han sover siste kveldslur i 17-18 tiden..og etter det sovner han ikke før kl 23-24 :(

jeg prøver å bade han,amme han i senga ol,men ingen ting funker.

er så slitsomt å bruke hele kvelden på dette..+ at det hadde vært ok med barnefri på kvelden!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss snudde det da hun fikk 3 mnd vaksinen:-) Da vi endelig fikk det til, ble jeg veldig fokusert på rutinene våre. Hun sover 2 eller 3 ganger på dagen avhengig av hvor lenge hun sover 1. gangen. Hun fikk ikke lov til å sove etter kl 1630 da hun var 3 mnd. Nå er det egentlig 16, men hvis hun sovner 1550 lar jeg henne sove til 1630.

Hun får kveldsgrøt ca kl 18-1830. Så er det en liten kosestund (15minutter ca) så er det pysj. Etter det sier pappaen natta (15-20 min) og så er det leggetid i senga. da hun fikk pupp på kvelden gjorde jeg det samme, men passet på at hun ikke sovnet til 18-måltidet.

Håper det hjelper. Jeg vet det høres veldig strengt ut, men det fungerer veldig for oss

Lykke til:-)

Skrevet

Opplevde med begge mine at det snudde seg nærmest på dagen da de ble 3 mnd gamle. Plutselig var de leggeklar til ca 19 -20. Men rutiner er bra, som en nevner her.

Skrevet

Her har det også gått seg til etterhvert. Han var knapt 2,5 måned da han ville legge seg tidligere på kvelden og nå er han alltid i seng før 20. Det hjelper å ha faste rutiner om kvelden, men ville nok ikke stresset for mye med det så tidlig.

Skrevet

Vår sovnet ikke før i ettiden på natten da han var to mnd gammel, det begynte å snu seg da han var 3,5 mnd. Litt tidligere for hver uke - nå er han sju mnd og legger seg 18.30. Han våkner mange ganger etter det altså, men han er tydelig trøtt ved leggetid.

På helsestasjonen fikk jeg vite at barna begynner å produsere melatonin (søvnhormonet) ved 3 mnd, derfor blir døgnrytmen bedre omkring den tiden!

Skrevet

jeg har på følelsen at alle barn på ca 2 mnd er oppe til over 23. hehe.. hvertfall har begge mine vært det =P

jeg har tro på rutiner.. vi innførte det ganske fort egentlig pga storesøster som skal i bhg osv..

med engang han står opp om morgenen er det rett på badet og få på seg klær.

på kvelden når storesøster er lagt mellom 19-19.30 er det opp på badet med minsten og få på pysj. etter det går vi ned og snakker og ammer han..

nå sovner han fint til kl 21 eller litt seinere hver kveld.. om han ikke sovner ved puppen går vi opp og legger han i kurven sin, sier god natt og går ut av rommet og han sovner.. =) han er snart 3 mnd.

vi har holdt på med rutiner en god stund nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...