Gå til innhold

Hvor mye gråter babyene deres (1 mnd)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 1 mnd gråter hver gang hun er våken. Ofte hele tiden mens hun er våken, men ikke alltid, heldigvis. Likevel blir det noen timer om dagen. Vi regner med at det er kolikk, i allefall har hun nok vondt i magen, stakkar.

Dett har blitt verre de siste par ukene, men det er vel ganske vanlig.

Hvor mye er det egentlig vanlig at en baby gråter? Noen av dere som har babyer som gråter mye, eller lite, for den saks skyld (misunnelig)? Lurer veldig på hva som er vanlig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, den kollikken er noe herk!! Her gråt min 5 uker gamle gutt fælt hvis han ikke fikk ligge til puppen nesten konstant. Begynte med tillegg (collett) i tillegg til mm og gutten har blitt veeldig fornøyd etter dette. Han får mme 2-3 gng per dag og er myyye roligere og fornøyd. Sover bedre og lengre om gangen også og gråter ikke hvis han ikke får puppen hele tiden.

Har hatt 2 barn før som gråt fælt hvis ikke puppen var tilgjengelig hele tiden, men startet aldri med mme i tillegg. Da jeg prøvde var det for sent til at de ville ta flaska (2 mnd) og de roet seg ikke før etter 9 mnd da jeg var ferdig med å amme. Så kanskje barnet ditt trenger litt ekstra??? jeg har mye melk, men tydeligvis ikke næringsrik nok!!

Skrevet

Det som er problemet med disse små, er at man ikke vet hvorfor de gråter, de kan ikke fortelle oss hva det er... Etterhvert begynner man selvfølgelig å kjenne igjen gråten, om det sultgråt, trøttgråt, smertegråt osv...

Kolikk kan komme av så mangt, man må rett og slett begynne å prøve seg frem på hva som kan gjøre at gråtingen gir seg og at hun får det bedre. Det jeg på det sterkeste anbefaler, er å kontakte en manuell terapaut, som sjekker om dattera di har låsninger i nakke, rygg som gjør at hun gråter. Det er det mange som viser seg å ha og som gjør at babyen gråter og har vondt. Det koster 100 kr også:) Låsninger i nakke, rygg kan også gi mageproblemer på de små.. Luftproblemene hos vår lille ga seg etter en time hos man.ter.

Skrevet

Vet ikke om det er dette svaret du "trenger" nå, men småen her nærmer seg 1 måned, og gråter bemerkelsesverdig lite. Han har kanskje ett lite gråtetokt om dagen, og da er det som oftest fordi han er sulten og puppen ikke kommer raskt nok. MEN; han er veldig mye urolig. Veldig mye grynting og klynking, og han sover ofte veldig korte stunder før han begynner å vri på seg og helst vil ha pupp igjen. Dersom vi ikke tar han opp når han vrir på seg og klynker, ender det ofte med gråt til sist, men sjelden "full utblåsning". Tror det er luft som plager han, men trodde mer det skulle føre til gråtetokter som du beskriver. Blir litt redd for at småen her bare har blitt for godt vant til at vi bærer og bysser...

Skrevet

Takk for svar, jenter. Tror vi skal prøve manuell terapeut til uka. Lille har det ikke godt, stakkar, og det har sannelig ikke mor og far heller! Jeg prøver å ikke spise/drikke melkeholdige produkter for tida, men det ser ikke ut til å hjelpe stort:( Og mammaløve, enten er du utrolig heldig med så lite gråt, eller så er snuppa mi helt gal! Ikke umulig det siste... Huffameg...

Skrevet

Takk for svar, jenter! Jeg tror hun får nok næring, veier henne to ganger ukentlig på helsestasjonen, og der er de veldig fornøyde. Men vi skal sjekke dette med manuell terapeut, funker ikke det, får vi kjøre på med fotsoneterapi og akupunktur. Enn så lenge er ørepropper løsningen for oss. (Puh, etter nesten 4 timer virker det som om denne gråtetokten er over. Da er det bare å vente på neste...)

Skrevet

Føler med dere, vi hadde skikkelig kolikkgråting med forrige barn. det gikk seg til da hun var 12-13 uker, og ble derfra bedre og bedre for hver dag som gikk. Minifom hjalp nok litt, for da vi prøvde å kutte det ut ved ca 10 uker, ble det enda heftigere!!! Pappan har fått redusert hørsel på ett øre som må skyldes at han bar henne på den siden. Vi hadde halvtimesskift på natten, mange dype knebøy mens vi bar hjalp med å begrense gråtingen.

Skrevet

Tulla mi er 5 uker og den siste uken har hun grått mye mere enn de 4 første ukene. Fra å bare ligge å sove og jobbe endel med magen sa det pang og hun skrek mye mere når hun var vårken. Jobber med beina og hele seg for å få ut noe luft. Når luften kommer ut faller hun til ro.

Har hjulpet litt med å amme kun hver 2-3time (ikke hver gang hun skriker) og å kutte ut melk, eple osv..

Skrevet

Har dere prøvd bæresjal/sele? Har en venninne som forsøkte dette med sitt kolikkbarn med enormt hell. Barnet roet seg raskt i bæresjalet (dette var et elastisk ett som satt veldig tett om kroppen på baby, og holdt barnet tett inntil kroppen til mammaen/pappaen) Etterhvert mente hun luftplagene hos barnet ble bedre. Tror det står mer om dette på www.tettinntil.no

Skrevet

Må starte med å skrive at jeg ikke har lest det alle andre har svart deg. Men slik var vår baby:

LIlle gutt skreik omtrent hele tiden når han var våken. Var bare rolig når har spiste. Han har aldri fått pupp (han ville ikke ha ;( ) Skrikingen ble litt bedre da vi bytten melkeblanding. NAN e d verste vi har brukt. Veldig fornøyd med HIPP.

Når han vør på det verste med skrikingen måtte vi gi sukkervann. ca 1-2ML. FIkk det på sprøyte. Han spiste/drakk dette og slokkna med d samme. Han fikk dette allerede på sykehuset. Å d hjalpe hver gang. Fikk det ikke hver dag da. Men når det var på det aller verste.

Sukkervann er ikke farlig og du kan gi d 3-4 ganger daglig om du har behov. For å lage det tar du 2 t-skjeer sukker i 1 DL kokt vann. Rører ut og kjøler ned.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...