Gå til innhold

hvor tidlig kan hodet feste seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

merker spark lenger oppe enn før og lurer på om babyen har lagt seg med hodet ned- har ligget på tvers før.

Mulig at hodet fester seg snart kanskje? i uke 29 nå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt hadde også lagt seg med hodet ned i uke 29. Er i uke 38+5 nå, hodet ligger godt nede i bekkenet men fortsatt ikke festet. Så jeg tror det varierer veldig fra person til person :)

Skrevet

jeg er 30 uker på mandag og på kontroll 28+3 og 29+2 lå han me hode ned begge gangen men festet tror jeg ikke han er...det kjente hun ikke på...regner med han driver og snur på seg en god stund til siden han har plass:) men kjenner han driver å tukler med ribbebeina ja......:)

men er det noen sammenheng mellom når hodet fester seg og hvor tidlig/sent fødsel starter?

Skrevet

Med min første, så festet hodet seg i uke 31+?

Nå er jeg 31 uker på mandag, men annengangs, så er ikke sikkert hun fester seg. Men hun har ligget med hodet ned i snart 3 uker og ligger godt nedi bekkenet. Spiller for så vidt ingen rolle om de fester seg eller ikke. Tror ikke det har noen sammenheng med når fødselen skjer hvertfall..(?)

De kan også feste hodet hos flergangsfødene for så å løsne igjen..

Eneste fordelen med at hodet er festet er at ikke alt vannet går med en gang, som en foss, fortalte jm meg =)

Skrevet

Da har hun nok lagt seg med hodet ned ja, men det er neppe festet ennå.. Jeg er i uke 30 og min har ligget med hodet ned en stund, men ikke festet. Jordmor sa at det ikke er sikkert han fester seg før 1-2 uker før fødsel, men det er fordi jeg er annengangs da. Første barnet fester seg nok tidligere, men jeg tror nok ikke så tidlig :)

Skrevet

her festet hodet seg i uke 32:) har hørt om flere som fester seg tidlig..jeg er annengangs..første gang festet hodet seg kun dager før termin..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...