Gå til innhold

Kjøpshjelp fargerike klær - jeg finner bare rosa dilldall!

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig lite jålete selv, og orker ikke tanken på å dresse opp frøkna som kommer i rosa og lilla fra topp til tå. Vi har fått utrolig mye i gave allerede, men det er jo virkelig bare rosa alt sammen. Nå vil vi kjøpe litt selv, av klær vi virkelig syns er fine, men jeg har enda ikke klart å finne en butikk/nettbutikk med klær som tiltaler.

Hvor kan vi finne litt fargerike, tøffe klær som ikke koster en formue? Jeg vil veldig gjerne finne litt i knallgul for eksempel. BARE IKKE MER ROSA OG MED BLONDER! ;)

Fortsetter under...

Som om jeg skulle skrevet innlegget selv.. ;)

Jeg var på Lindex (av alle steder) heromdagen og de har nå begynt å få inn litt av høstkolleksjonen sin- og der var det mye festlig synest ejg.

Mye skarpe farger,med artige figurer på...søtt,men ikke sukkersøtt. Tror ikke jeg så en eneste blonde. ;)

Som om jeg skulle skrevet innlegget selv.. ;)

Jeg var på Lindex (av alle steder) heromdagen og de har nå begynt å få inn litt av høstkolleksjonen sin- og der var det mye festlig synest ejg.

Mye skarpe farger,med artige figurer på...søtt,men ikke sukkersøtt. Tror ikke jeg så en eneste blonde. ;)

Og de hadde verdens kuleste lille grønne velurkjole!

Hei!

Eg leste ein artikkel i sist helgs vg eller dagblad om mødre som starta pinkstinks (http://www.pinkstinks.co.uk/); dei var og mektig lei av alt dette rosa som florerer. Sjølv har eg begynt å utvikle allergi mot Hello Kitty...!

I jakt på fargerike klær har eg funne eit merke som eg syns sel fargerike og gode klær:

http://www.villervalla.se/

Legg gjerne ut link dersom du finn andre fargeklattar "der ute".

Takk for tips - kom gjerne med flere om dere har noen!

Jeg skal ihvertfall stikke en tur på Lindex over helga og kikke. Typisk at jeg ikke gadd å gå innom der tidligere idag fordi jeg ikke har funnet noe fint der tidligere.

Kom forresten på www.probat.no, også kom jeg over www.barnigjen.no da jeg søkte litt rundt. Fant en del utenlandske nettbutikker også, men det er jo litt mer kos å kjøpe det fysisk i butikken liksom. Kjedelig at det koster litt mer, men det er jo ikke så mye vi trenger å kjøpe selv etter alt vi har fått, så da får vi heller tåle det ;)

Nå har vi lagt ned kjøpsforbud hos samboers familie ihvertfall. Det er begrensa hvor mye 56-klær vi trenger ;)

Annonse

Vi hat kjøpt mye på Polarn & Pyret til våre gutter, nå venter vi en til, og jeg skal t en tur å se på babyklær der. Det er kjempe god bomull, og mange kule og kjekke trykk/mønster for gutter og jenter. Vi har også kjøpt ting fra jentehyllene til våre gutter, feks i knall orange:)

Annonse

Heisann!

Jeg hører min storesøster når jeg leser innlegget ditt. Hun tenkte akkurat det samme som deg da niesen min ble født.

Kan anbefale:

www.linuslotta.com, her har de masse forskjellige merker og prisklasser. Ofte - salg/spesialtilbud.

- KappAhl

- Lego

- Esprit

- Janus ullbody's er hun en stor tilhenger av.

- Katvig

- Monsoon children (klærne som Accessorze butikkene selger; finnes på nettet også)

Lykke til! Gleder meg til jeg skal shoppe litt, men er litt tidlig ennå. :-D

Åh! Så deilig at det er flere enn meg som har det sånn. Jeg blir galen av alt det rosa og bleklilla som jentene skal kles opp i. Og nesten bare kjoler til de små stakkarene.

Jeg syr en del selv, noe som kan anbefales andre også. Det er kjempegøy og ikke vanskelig! Men det er en hobby og det tar jo tid. Det er imidlertid mange andre som også syr på hobby-basis og selger dette på nettet. Gå inn på www.epla.no - der er det MASSE fint. Hjemmesydd og ikke verst priser.

Det er virkelig godt å høre at flere er litt allergiske mot rosa og lilla. Jeg tror omtrent to av de femti plagga vi har fått _ikke_ er rosa.. Fine klær, for all del, men det er liksom ikke meg, så har ikke lyst til at det kun blir sånne klær.

Ifølge ei i svigerfamilien som venter ei jente omtrent samtidig med oss, så er jeg helt gal som ikke vil kjøpe masse "søte kjoler". Her blir det ullbody og strømpebukse så lenge vi bare er innendørs hjemme! Men så er jeg også gal fordi det blir mitt etternavn, fordi jeg ikke vil bytte etternavn og fordi vi ikke vil døpe, så jeg er vel generelt gal der i gården ;p

He-he. Jeg var helt lik da jeg skulle ha nr 1. Hadde arvet masse rosa og gjerne ha litt andre farger selv. Men det som skjedde var at jeg fikk en unge som er veldig fin i rosa. Mange av de andre fargene jeg hadde kjøpt gjorde at hun så helt syk ut. Prøver å unngå baby-rosa. Lyng og varme lilla-toner kler hun godt, samt brunt. Men det ble jammen ikke lett å holde på prinsippene slik jeg hadde trodd ;o) Pappaen syntes også det ble litt kjedelig når alle vi møtte ute spurte hvor gammel gutten var. Ikke det at det betyr så mye, men når det skjer ofte føler man en viss dragning mot prinsesse-looken. Fortsatt er det ingen prinsesse vi leverer fra oss i barnehagen og hello-kitty er bannlyst i vårt hus frem til hun evt. ber om det selv. Men vi var visst ikke så gode på å være prinsippfaste når det kom til stykket.

Lykke til. Mange gode tips på butikker her. Lindex og Kapp Ahl er både billige og har ofte god kvalitet. Se etter økologisk bommul, det er veldig bra mor sart baby-hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...