Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere deres baby på 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange ganger får de annen mat i løpet av dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir 7 mnd tirsdag. Får 4 måltid. Grøt morgen og kveld,brødskive til lunsj og middag.Ammer 6-7 ganger,etter alle måltider,morgen,kveld og kanskje en gang til innimellom. Ammer ikke om natta lenger.Det er deilig :-)

Skrevet

Jeg ammer 5 ganger på dagen og 1 på natten. Hun får litt grøt, ca 40ml, til kvelds.

Er 7 mnd om 14 dager....

Skrevet

snart 7mnd,

han ammes tidlig på morgenen (rundt 6) får ei skive til frokost.

ammes før vi skal ut (ca 10), og får frukt til luch sammen med vann.

Ammes når vi er hjemme igjen (ca 15) og spiser middag sammen med oss.

Får grøt til kveldsmat, og ammes på sengekanten.

Altså han har 4 måltider og ammes fire ganger. Han tilbys vann ofte, og drikker rundt 250 ml iløpet av dagen :)

Kjenner at det er godt at han ikke MÅ ha meg hver 3. time.. synes det er kjempegodt at jeg kan sende han avsted med pappaen eller bestemor med ei vannflaske og ei brødskive eller smoothie :) (selv om det har skjedd kanskje to ganger, men så har jeg ihvertfall muligheten :P)

Skrevet

Ammer ganske ofte... synes det er vanskelig å kombinere fast føde med amming - for om han får pupp vil han ikke ha mat, og får han mat vil han ikke ha pupp. Går altså ikke å amme før/etter måltidene... og ammer jeg innimellom matmåltidene blir måltidsrytmen helt forstyrret, da nekter han å spise...Kunne sikkert bare gitt fast føde, men synes det er for tidlig da han bare er sju mnd om et par dager.

Ammer også en del om natta fremdeles (1-2 gg), er sikkert med på å senke appetitten om dagen... hm...

Skrevet

Jeg ammer om natta ca kl 5, ammer igjen ca kl 8, så får hun grøt ca kl 10, ammer etterpå, ammer igjen ca kl 13. ca kl 17 og ammer igjen ca kl 18.

Dvs amming 5 ganger og grøt to ganger.

Slik har det vært de siste dagene nå, det er først nå hun vil ha noe særlig mat. Men jeg synes og det er vanskelig å finne ut av om det er amming før eller etter mat. Synes jeg har samme problem som lioness*..

Hva er det som er ideelt? Hvor mange ganger burde de få mm i løpet av dagen? Og legen sa det var lurt å gi mat før pupp, hva tenker dere?

Skrevet

Ammer fortsatt en del. Får grøt til kvelds og frukt til lunsj. Skulle egentlig ha innført middag også, men vi har ikke fått inn noen faste rutiner på det ennå, så blir ofte forsømt. I sommervarmen har det blitt litt ekstra pupping ettersom frøkna ikke er så flink til å ta flaske. (øver og øver, men kan hende vi bare skal gå rett på kop..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...