Gå til innhold

Hvor mange har blitt bitt i armen, knekt et ribbein og blitt spyttet i tryne på jobb..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enda så forstår ikke folk at politiet i Norge må ha mer i lønn.

Ikke kom å fortell meg at det er like risikofylt å jobbe som sykepleier noe de i helsesektoren mener.

NÅ må staten få øynene opp å gi dem mer betalt for den jobben dem gjør.

Skrevet

Vel, har opplevd både det ene og det andre innenfor omsorgssektoren, blandt annet en voksne mann på 120+kg som skulle kjøre på meg med sin elektiske rullestol da jeg skulle hjelpe han opp på toalettet. Kunne gått veldig veldig galt om ikke han var så stiv i armene, og at han kræsja i et møbel før han traff meg.... Ja, var gravid i tillegg..

Skrevet

Jeg har opplevd følgende på jobb: klort, bitt, sparket, slått, brukket håndledd, bristet ribbein, stukket med kulepenn og kuttet med lyspære. Jeg er sykepleier i på en lukket psykiatrisk avdeling. La meg understreke; jeg sitter fastvakt alene på slike personer, dere som er politiet skal alltid være to på en slik person. Dere bærer batong/kølle og pepperspray til bruk for nøytralisering og beskyttelse, jeg kan ikke benytte meg av annet enn egen kropp og nøkler til døra.

Fortsatt bare politiet som fortjener mer lønn???

Skrevet

Jo, men i helsesektoren er dette ofte et engangstilfelle og i utgangspunktet ikke et risikofylt yrke. Som politimann har du risikoen hengende på skuldrene så og si hele tiden. Bare du har stoppet en bil og skal gå bort til sjåføren å få vognkort og førerkort. Dette er det ikke mange som tenker på, kan være at det blir trekt kniv, dem har våpen etc..

Politiet har en luselønn slik det er i dag slik at godt skolerte politifolk bytter jobb og tar heller noe i forsvaret, privat for å tjene mer og ha det mindre risikofylt på jobb.

Skrevet

Har ikke fått knekt et ribbein.

Men har blitt;

sparka i leggen

slått i ryggen med ei krykke

Fått kasta ei bleie full av drit etter meg

blitt tatt kvelertak på

Skjelt ut utallilge ganger

Spyttet på

Fått en middagstalerken slengt i ryggen

Hipp hurra for at vi helsearbeidere tjener så godt. =(

Skrevet

Fortsatt mener jeg at politiet burde har mer lønn enn sykepleieren ja. Disse tilfelle du snakker om og din arbeidsplass burde være i kategorien bedre betalte. Altså mer betalt hvis man jobber på slike avdelinger. Skal love deg at politiet ikke alltid er 2 selvom det sies at det skal være slik. Kommer helt ann på hvor i landet man jobber.

Skrevet

Tariffen til sykepleieren pr. i dag bedre og høyere enn i politiet. Alt dette har politimennene også stort sett hvert igjennom hvis man har litt erfaring. Og ofte er det både våpen, kniv/stikkredskaper inne i bildet.

Skrevet

Har ikke opplevd noen av delene. Likevel har jeg faktisk Norges farligste yrke. Jeg er bonde.

Skrevet

Har ikke opplevd noe av det, men har likevel Norges farligste jobb og også en av de aller dårligst betalte. Jeg er bonde.

Skrevet

Mannen min er sykepleier på en sikkerhetsavdeling, der svært farlige forbrytere bor. Tror hans jobb er vel så farlig som noen politimanns jobb.

Skrevet

Om man skal ha ekstra betalt for hvor farlig en jobb er, må man vel først begynne å gi bøndene ordentlig lønn. DE har en farlig jobb, de.

Skrevet

Du bonde:) Ut fra statistikken på hvem som har dødd så har du det farligste yrket. Dette pga. silo, farlige maskiner dere bruker etc..og kanskje en smule uforsiktighet av den enkelte. At en bonde har så veldig dårlig betalt kommer jo litt ann på hva man produserer og hvor stor gård man har, det tar jeg litt med en klype salt. Når man ser i utgangspunktet hva bøndene sitter med av hus, låver, utstyr, og ikke minst hva den ene og den andre arver her. PENGER.

Skrevet

Ja de kan jo bli stanget av en okse.... =)

Skrevet

Det var som jeg skrev over her, må ta hensyn til hvor og hva man gjør på jobben. Altså jeg mener at en politimann som er ute i ordenstjenesten, UP etc. burde har mer betalt enn en som sitter inne på et kontor som også er politimann. Dette har ingen ting med at han som sitter "Inne" gjør en dårlig jobb, men han har ikke den risikoen som en politimann ute i gaten har.

Skrevet

Jeg er bare hjelpepleier.

Men har blitt

Slått (nedsatt hørsl på et øre)

Truet med kniv.

Truet med sprøyte

Bitt

Sparket (brudd i hånden den ene gangen)

Tatt på puppene og skrittet

Truet verbalt

Kløpet

En stund hadde jeg så mange blåmerker at jeg var redd naboene skulle tro jeg fikk juling hjemme, stadige blåveiser og blåmerker på armer og bein. Gikk med hjelm og tannbeskytter på jobb.

Skrevet

Hehe bra svart. Okser er farlige dem. Jeg mener bøndene ikke burde klage. Fyttirakkern, dem har det fint.

Skrevet

Jeg har blitt slått i ansiktet med knyttet neve, gjentatte ganger.

Blitt spytta på.

Trua med kniv, flere ganger.

Blitt sparket.

Fått kastet glass, verktøy og andre gjenstander etter meg..

Truet på livet

Jobber som miljøterapeut i en barnevernsinstitusjon. Synes DET er en underbetalt gruppe...

Skrevet

Jeg ble i 1,5 år daglig slått, kløpet, sparket, bitt, lugget, dyttet og klort. Det eneste vi fikk ekstra var større bunker med skademeldingsskjemaer og et kurs i terapeutisk mestring av vold.

Hva jeg jobbet med? Voksne autister.

Nå synes jeg forsåvidt at alle som blir utsatt for vold i jobben sin skal ha klekkelig kompensasjon og ikke minst mulighet til å beskytte seg. Poenget med å krangle om hvem som har det verst kan jeg ikke se, i og med at det ikke vil bedre noens vilkår å sette det ene opp mot det andre.

Skrevet

jeg er bare bartender men har blitt angrepet, slått, trua etc... Men synes absolutt både politi og helsepersonell helst skulle hatt mer i lønn, uten dem hadde samfunnet stoppet opp

Skrevet

Har blitt slått med knyttneve i ansiktet

Har blitt spyttet på

Har blitt klort til blods

Har blitt sparket

Har blitt slått hardt i bakhodet med tykk grein

Er førskolelærer og er imponert over hvor fort barn med adferdsvansker får hjelp (ironi)

Skrevet

Er vel en grunn at politiet får bære våpen og ikke en sykepleier eller?? Kanskje fordi dem kommer borti andre med våpen og faktisk kan bli skutt selv.

Skrevet

Det er ikke helsesektoren som mener det, det er statestikk det.

Jeg jobber som assistent, dritdårlig betalt.

Jeg har blitt:

-klort til blods x antall ganger

-sparket

-slått med knyttet neve flere ganger

-blitt påkjørt/forsøkt påkjørt med elektriske stoler

-kastet i bakken flere ganger

-spyttet på blir jeg mange ganger for dagen, så det tenker man ikke på en gang, prøver bare å snu ansiktet bort for de verste spytteklysene.

-jeg blir kalla hore, drittkjerring, rævhull, forbanna jævla kjerring osv daglig

-blir daglig sextrakkasert på x antall måter

Skal jeg fortsette????????

Alikevell så fortsetter man dag ut og dag inn å gi omsorg for de som gjør dette mot en.

Skrevet

Hehe. er det dummeste jeg har lest.

De jobber døgnet rundt. Ett par jeg kjenner som jobber som bønder på fulltid, jobber fra kl 5 om morgenen til 23 om kvelden -hver dag.

De sitter igjen med totalt 500.000. Det er 250.000 på hver av de det. Ikke særlig bra timebetalt, er det vell?

Skrevet

Haha, da jeg leste overskriften trodde jeg automatisk det var snakk om noen som jobber i helsevesenet.

Altså, politiet gjør en risikabel jobb ja, men å avfeie helsesektoren som mindre farlig er bare latterlig.. Hver dag går hjelpepleiere, sykepleiere osv hjem til folk, og de vet aldri hva de kan støte på. Det er snakk om narkomane som skal ha medisiner, gamle folk som begynner å bli syke (dement osv).. og våpen? Ja, de har da et hjem fullt av kniver o.l. Man vet aldri hva en narkoman person kan finne på når de vet du har medisiner han vil ha mer av.

Jeg jobber selv ikke i helsesektoren, men har venninner som gjør det.. De har fått fingre trykt inn i øynene og dermed fått skader på hornhinnene, blitt sparket, slått, spyttet på, kjeftet opp daglig av gamle som mener de ikke kan en dritt osv.

Hadde man fått lønn utfra risikoen på jobb, så hadde ikke filmstjerner o.l. fått så mye som de får. Urettferdig er det, men det er nå bare slik det er.

Heldigvis tenker de ikke på lønna når de velger jobb, disse politimennene og sykepleierne..

Skrevet

Som lærer i barneskolen er jeg blitt både sparket og slått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...