HELomvending Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Har fulgt de flestes råd her nå, og kjøpt maaange heldresser i stde for delte dresser til lillt gutten. Men, på flere av dem så er det jo knapper/ kalde glidelåser som går opp enten ryggen eller magen..Og det må jo bli kaldt til en liten rakker?? Jeg lurte på om dere har en liten body under heldressen , eller er det bare heldress og bleie? Så mye rart man lurer på når man har så god tid til å tenke... hehe. Har også kjøprt mange Ull-heldresser, og der er det jo samme "problemer, flere har enten en kald glidelås, eller kalde knapper som går over magen, og jeg vet jo at bebiull egentlig skal være rett på huden, hvis ikke så blir det vel klamt? Så, samme her, noe eller ingenting under? Jeg må le av alle disse rare spm som dukker opp, og GJERNE midt på natten. (=
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Hihi..Jeg også lurer på en hel masse...Men det er jo ikke så rart at vi lurer på ting. Og her inne kan vi spørre om alt:=)) Og det er så godt at vi har BIM og fantastiske jenter her:=) Jeg vet i hvertfall at ull er det som skal helt inn på kroppen. For ellers er hele vitsen borte. Ikke bruk noe bomull under. Så ull skal rett på kroppen.
Voyeur Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Jeg liker ikke at de skal ha glidelås rett mot huden ihvertfall, men det kan jo bare være meg. Ikke liker jeg knapper el glidelås i ryggen heller, da babyene ligger så masse på ryggen... Ja, jeg har utviklet noen sære vaner etter 3 barn. Ikke vil jeg ha bukser med fot, og ikke hette på jakker og gensere. Ull skal jo være innerst, men det gjør jo ingenting om du har en tynn bomullsbody under hvis du har lyst til det. Du må gjøre det som du føler er riktig, for deg! Jeg har brukt mest hel buksedrakt (som kneppes på skuldrene) også body under. Av erfaring så har jeg brukt mest body og strømpebukse i ull den første tiden, fordi da er man mest inne. Når jeg har gått ut, har jeg hatt ullklær over. Har heldigvis en mamma og ei tante som er veldig glad i å strikke;) Alle gjør ting forskjellig:)
Gjest Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 På grunn av lekkefaren osv er det nok alltid greit at de har på body Vesla her kommer i allefall til å ha på body under knærne uansett, det blir som undertøy Jeg har ikke mye heldresser men masse sparkebukser, så blir nok body og den, evt mer klær da det blir kaldere
lykkelig med2 gutter Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 det er defor vi kjøper body og strømpebukse i babyull. de er tynne og lune, og det blir ikke for mye utover høsten å ha begge deler Det mener i allefall jeg
HELomvending Skrevet 21. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2010 Neii,det er sant... (= Kan da bruke ull-bodyer under det meste, det slår vel ikke feil uansett! (= Noen som vet om et sted de selger billigere ull-undertøy? Har kjøpt endel fra Joha,men kun fordi de var så veeldig veeldig fine.(=
Voyeur Skrevet 21. august 2010 #7 Skrevet 21. august 2010 HM har billig og greit ullundertøy. Cubus har et fint som er blanding av ull og bomull. Tror egentlig alle de store kjedene som HM, Lindex, KappAhl og cubus har billig og ok ullundertøy. De vokser jo fort ut av det når de er små, så like greit å handle billig;)
surfepia Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Men om man er inne, så holder det ofte med de kortermede bomullsbodyene under de hele dressene. Kan bli for varmt også for de små...
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 Sparkjøp har billig ull som er av god kvalitet! Ellers hadde reflex tilbud på ull denne uken. Vet ikke om det er neste uke også... 99,- pr del.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 Fikk førstejenta mi i oktober, og det vanlige "inne-antrekket" var da sparkebukse (altså sånn m "seler" og fot, men ikke hel arm), med en bomullsbody under. Ut på tur tok jeg på henne ullundertøy, med den litt tykkere heldekkende merinoull-dressen fra Name It over, den med fot og glidelås (genial, I love it:) Når d gjelder ullundertøy er Janus min favoritt- 100 % ull, men tåler 40 gr maskinvask og holder passformen godt ved bruk. Vet også at de har salg på masse ullundertøy fra Reflex på Barnas Hus nå (halv pris), og ofte 50 % salg på Janus osv også. Kjøper alltid ull på salg, da får man kvalitet til lav pris=) Pysjer har jo gjerne knapper/ glidelås rett over magen, men det har aldri vært noe problem her ihvertfall, og jeg har aldri brukt body under heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå