Gå til innhold

Slanke PCOS'ere som har blitt gravid?

Anbefalte innlegg

Hei.

Det står så mye om hva som kan hjelpe overvektige PCOS'ere med å bli gravid. Jeg er selv normalvektig. Er på dag 2 på pergotime i dag.

Er det noen slanle/normalvektige her inne som har blitt gravide? Og hva måtte til? (uten det innlysende så klart ;))

Virker pergo på oss normalvektige?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142224458-slanke-pcosere-som-har-blitt-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er slank og har pco (ikke pcos - mener å ha lest at forskjellen på pco og pcos er at de som er slank har pco... men er usikker)

vel, jeg kan fortelle deg symptomene mine.

har alltid hatt uregel mens, fin hud og dun på overleppen.

Så kom de flotte 20 årene.... mensen fortsatte som før, kvisene kom og dunet spredde seg til haken... og jeg begynte å nappe, barbere og slikt har det fortsatt... har enkelte ganger veldig fæl hud og barberer meg hver morgning.

men da jeg endelig fant ut at jeg har pco (for en lettelse!!!) så fikk jeg pergo av legen (og premolutt for å få mens i gang) og ble gravid på første forsøk. men hadde eggløsning senere ( ca 14 dager) enn sllik det skulle ut ifra kuren.

Er nå gravid med nr 2.

Ønsker deg masse lykke til! :-) Og ja pergo virker på alle, setter igang eggproduksjonen

PS: hopp i køyen masse når kuren er over ( sånn ca annen hver dag....)

Forskjellen på pco og pcos er at førstnevnte kun har cyster men ellers ingen symptomer.

PCOS har man hvis man har cyster og/eller symptomer som økt hårvekst, uteblivelse av mens/uregelmessig mens osv

Pergo virker ikke på alle, spesielt ikker på kvinner med pcos, metformin er fremdeles like/mer effektivt og senker SA faren og man blir ofte kvitt andre problemer.

Kvisene mine forsvant etter et par måneder med metformin, kan ikke si jeg savner dem ;-)

Eg er undervektig og har pcos. gått en enkel kur me pergotime å 3 dobble kurer. enda ikke gravid. venter på å få tak i siste kur før prøverør. men gyn har ikke sakt noe om metformin til meg:S

Annonse

Hei.

Jeg har alltid vært slank. Og har ingen av de typiske fysiske trekkene ved PCOS: Ble overrasket da gynekolog for 4 år siden konstanterte at jeg hadde PCO(S?). Hadde da uteblitt menstruasjon i 1 år etter at sluttet på Diane som jeg hadde brukt i 4-5 år. Hun begrunnet diagnosen utfra blodprøver som viste avvik i hormonnivå samt ultralyd av eggstokkene -cyster. Jeg fikk prøve Pergo, som prøvde 2 x uten klaff. Så ble jeg henvist til lapraskopi. Etter operasjonen der det ble brent bort cyster på eggstokkene fikk jeg straks tilbake menstruasjon og en rimelig stabil syklus.

Ble gravid. 7 mnd etter fødselen fikk jeg syklus tilbake, ganske regelmessig. Nå er jeg gravid igjen etter ca 4 prøveperioder.

De allmennlegene jeg har vært hos de siste årene har alle hevet øyenbrynene og tvilt på om jeg har eller har hatt PCO basert på utseende. Jeg vet ikke. Jeg vet bare at lapraskopien for snart 4 år siden fungerte. Og er veldig glad for en tilbakevendt syklus og at ikke har hatt problemer med å bli gravid etter denne. Vet ikke om tilstanden er noe som kan forsvinne eller kan komme tilbake? Har ikke peiling. Har ikke vært hos gynekologen siden fikk henvisning til lap.

Lykke til alle som prøver og ønsker!

Er slank PCOSer. Frustrerende å ikke kunne gjøre noe selv. Står jo bare om hva overvektige PCOSere kan gjøre, men vi som er slanke kan liksom ikke gjøre noe selv. Gikk gjennom 3 kurer pergo i fjor uten eggløsning. Ble satt i ivf-kø i fjor høst. Hadde lap på riksen i januar der de brente vekk deler av eggposene mine. Ble da gravid etter et par måneder:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...