Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sist begynte jeg å kjenne kvalmen i uke 7-8. Men var ikke så veldig plaget., noen få minutter om morgenen bare.

Nå er jeg 4+5 og kjenner svak kvalme om jeg er sulten.

Før forrige graviditet hadde jeg tatt mye vit B6 for å stabilisere syklus. Men det skal også motvirke kvalme, så jeg tror nok det hadde noe å si for at jeg var så lite kvalm som jeg var. Nå er jeg nettopp begynt på det, så gjenstår å se om det blir like effektivt denne gang.

Sist kom kvalmen i uke 6 og holdt ut 10. Var en laaaaaaaang mnd med kvalme dagen lang, samme hva jeg prøvde for å dempe det.

Denne gang var kvalmen som gjorde at jeg tenkte kanskje er jeg gravid gitt - begynte å fundere over datoer og slikt, kjøpte en test og den var VELDIG positiv! Har ingen anelse når jeg hadde siste mens eller EL men lege mente jeg ikke er mer enn 9 uker på vei nå og da kan det stemme at jeg ble kvalm denne gang også ved 6 uker (har holdt på nå i 3 uker Ca.)

Og denne gangen er jeg like kvalm! Og har igjen prøvd alt som er å oppdrive av kvalmestillende tips! Trøster med at jeg vet det går over og teller ned dager (10 hvis det går sånn som sist og legens antagelse om hvor langt jeg er på vei stemmer!) Det er jo lov å håpe!!!

Annonse

hei!

jeg er 7 uker på vei nå, kvalmen meldte seg i uke 5 ca.

i mitt første svangerskap var jeg så heldig å slapp unna dette, ikke en eneste dag med kvalme! ser ut som jeg får d skikkelig denne gangen .. hehe.. kaster opp og står i... :( men men.. skal nok komme meg igjennom dette, får heller tenke på babyen som kommer til slutt :)

var innom helsekost i dag og kjøpte ingefærkapsler som visstnok skaln hjelpe mot kvalmen.

Annonse

Jeg venter tvillinger (er snart 11 uker på veg) og har ikke vært kvalm i det hele tatt :-)! Har en jente og en gutt fra før, og var heller ikke kvalm i noen av de svangerskapene. Andre tegn jeg har er:

* må tisse ofte + 1 gang om natten

* megastore og ømme pupper,

* megatrøtt og MÅ sove 1 time på ettermiddagen.

Jeg har hørt at kvalmen ofte ikke setter inn før i uke 6 om du skulle få den. Lykket til videre!

Har vært litt uggen/små kvalm ett par dager nå og jeg er bare 3+6 i dag, virker som det kommer og går, men spesielt på tom mage eller når jeg er sulten. Med jentungen var jeg nesten ikke kvalm i det hele tatt. Kjenner at jeg er trøttere enn vanlig da, den kommer sigende og snikende over en ;)

Prøver å ikke tenke så mye på det, men tar det som det kommer, akkurat nå er alle svangerskapstegn positive, for dette er en meget etterlengtet liten spire, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...