Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange her inne som har den?

Tenkte å gå til innkjøp av min første maskin =) Valget faller naturlig på kichen aid =)

den er super eller? har i grunn ikke peil =/

Skrevet

Leste en tråd her i går om den, da ble Kenwood anbefalt. Kitchen Aid er penest å se på men funker dårligst...

Skrevet

Enig med tommage.

Kenwood er ikke så kul, men veldig mye bedre i praksis. .

Vi hadde Kitchen Aid på kokeskolen, og var ikke imponert...

Skrevet

Tja, jeg eeelsker min kitchen aid. Har hatt den i 6 år og den er god som ny. Det er kvalitet og en vare som gjerne går i arv. De er god på service også, hvis du trenger det.

Det eneste som jeg vet at kenwood er litt bedre på er at det er større bolle, så hvis det er viktig for deg å kunne bake 4 brød på en gang, så blir Kitchen Aid sin litt for liten. Der kan du bake 2-3 brød i slengen. For meg holder det.

Skrevet

Fikk en til jul av mannen- og jeg digger den! :-) Nei, den klarer kanskje ikke like mye som tilsvarende maskiner, men det tror jeg faktisk den veier opp for med å være lekker, og dermed får stå fremme på kjøkkenbenken og blir mer brukt av den grunn! Vet med meg selv at jeg ikke hadde gidda å dra frem et flere kilos monster fra innerst i kjøkkenskapet for hver gang. Bitte lite minus med at flere av tilbehørsdelene ikke kan vaskes i oppvaskmaskin- det synes jeg er talentløst i 2010 til den prisen! Men generelt veldig fornøyd, bruker den flere ganger i uka.

Skrevet

Hvilke deler tenker du på da? Jeg kommer bare på pastamaskinen?

Skrevet

Ballongvispen og delene til den kverne-tingen (ost/grønnsaksraspe-opplegget) Ifølge min bruksanvisning skulle ikke de i oppvaskemaskinen da enkelte deler ikke tålte det. Hvilke av delene på rivjernet evt det gjelder, plasten eller metallet aner jeg ikke - og har ikke turt å prøve heller... Kan jo selvfølgelig hende det bare er amerikansk skremselspropaganda ala best-å-forsikre-seg-mot-fremtidige-klager-dersom-noe-blir-ødelagt og at det ville gått helt fint :-)

Skrevet

Jeg syns den er altfor liten. Skal egentlig ikke lage deiger som har mer enn 500 gr mel i den bollen, og det er jammen ikke mye. Jeg tar jo oppi mer, men det funker el ikke like bra. Men jeg er veldig fornøyd med den rasperen som følger med. Men det finnes vel en kitchen aid med større bolle...? Hadde i så fall gått for den. Når en først skal bake boller, så er det litt greit å kunne lage mer enn 15-20 stk....

Skrevet

Spurte nettopp en kokk om dette. Kitchen Aid ser definitivt best ut, men man burde heller gå for Kenwood. De var visst bedre.

Dette er bare hva jeg fikk fortalt. Har ingen erfaring med disse to maskinene selv. kenwood er og blir en klassiker innen kjøkkenmaskinverden da. Min mormor har en gammel kenwoodmaskin fra gud vet når. Funker som bare rakkern :P

Skrevet

Jeg sier som kakemonstermosedamen og ponny-petra - jeg elsker kitchenAiden min :) Den har kun tre deler til den (visp, eltekrok, og en sak som man "smuldrer"/lager cookiesdeig med. Det er i grunn perfekt til mitt bruk :) Anbefales!

Skrevet

Hehe, jeg har hatt de i vaskemaskinen i 6 år.

Ikke sammenhengende, da, men likevel....

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt Kitchen Aid på Komplett.no til 2989,- kr. Dette er halv pris av butikkpris. Fikk den etter 2 dager og den har 5 års garanti.

Jeg vurderte også Kenwood Major som har en bolle som rommer 7 liter, mens standard bollen til Kitchen Aid rommer 4,8 liter.

Men med min amatørbruk falt valget falt på KA og jeg har aldri angret!

Jeg baker boller, rundstykker, sjokoladekake, gulrotkake, muffins, pizzadeig, visper krem, lager vaffelrøre osv. Og til denne bruken er den super! Av alle oppskriftene jeg har brukt er det ikke noen av dem hvor jeg har trengt en større bolle.

Designet er flott, dvs at den kan stå fremme på kjøkkenbenken og dermed så bruker jeg den også mye!

Skrevet

synes den er super!

er veldig glad i min, dessuten pynter den fint opp på kjøkkenbenken! en kenwood ville jeg ha gjemt i et skap, for å sid et sånn!

Skrevet

Piken på landet:

det står om produktet at man kan lage deiger med inntil 1.2 kg mel i, ikke 500 gram.

Skrevet

Vi hadde en "mindre pen" kjøkkenmaskin tidligere som "måtte" stå i et skap og da ble den skjelden brukt. Nå har vi en lekker KitcenAid på benken og den blir mye mer brukt. Raskt å slenge sammen en deig eller en kake når den allerede står klar på benken. I dag satte jeg en brøddeig samtidig som jeg dekket på til frokost.

Skrevet

Seven : hvilket ekstra utstyr bestillte du ? Tenkte selv å bestille fra komplett

Jeg trenger ingen super maskin =) Den er i tillegg så fin så den får en fin plass på kjøkkenbenken.

Noen som har valgt en spenstig farge ?

Tenkte jeg skulle gå for hvit =)

Skrevet

Veronica: jeg har ikke bestilt noe ekstrautstyr. Standardutstyret er en ballongvisp(egg, eggehviter, krem, sukkerbrød o.l.), eltekrok(gjærdeiger), en flat visp(kaker, desserter) og et deksel/ trakt i plast.

Dette holder for meg. Kjøttkvern trenger jeg ikke; kjøper kjøttdeig i butikken og har ikke en mann som jakter. Ikke gidder jeg å lage pølser eller pasta. Rive gulrøtter og hakke mandler og presse appelsiner har jeg andre redskaper til. Men man skal vel aldri si aldri...:-)) Ser de selger utstyrspakke på netonnet.no til 1990,-

Kjøpte selv en hvit. Synes også grå er lekker. Men jeg safet litt der. Sjekk KA sin egen nettside: mange herlige farger; mint, isblå....

Lykke til med valget! Og happy cooking!

Skrevet

Jeg har svart kjøkkenmaskin og rød blender. Begge er knall.

Jeg har raspe-greiene, det funker fint for meg. Og pastarulla (mannen "måtte bare ha"). Funker strålende den også, i tillegg så er jo hjemmelaget pasta mye bedre.

Skrevet

Grunnen til at jeg maser om ekstra utstyret er fort at jeg har sett de selger pakker med div.

Jeg skal bruke maskina til å lage brød,kaker og annen mat.

Skal dra på kitchen i morgen å se litt mer på den.

At det er 3000 kr forskjell i pris er jo helt sykt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...