Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig, for lite eller for mye?

Har litt dårlig forhold til mat og er redd jeg ikke får i meg nok, men tenkr som så at har jeg gått opp 6 kg så har jeg jo gått opp litt selv også, barnet og alt det der inni veier jo ikke 6 kg ennå?

Hvor mye kan jeg forvente å gå opp tilsammen i svangerskapet?

Hva hadde dere gått opp i uke 29?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er nok helt normalt. en bør legge på seg ca 12 kg.

eg er i uke 29 nå å har lagt på meg ca 12 kg allerede :S

sist svangerskap la eg på med 13 kg totalt..

Skrevet

Kommer an på hvordan kroppen/BMI'en din er fra før.. Jeg har normal bmi men har kun lagt på meg 5 kg til nå. Er 31 uker på mandag. Så lenge du spiser riktig så er det individuelt hvor mye du går opp..

Skrevet

BMI`n min lå på 18.5 før graviditeten.

er det i det siste trimesteret man legger på seg mest eller er det i 2. trimester?

Skrevet

Hvis din BMI var 18,5 før du ble gravid, er du vel definert som undervektig, er du ikke? Da burde du legge mere på deg, syns jeg da..

Jeg har lagt på meg 6-7 kilo og er uke 32, men var i utgangspunktet litt for overvektig, etter 3 unger og røykeslutter og sykdom;)

Første gang jeg var gravid var jeg slank og fin, og la på meg over 20 kilo i graviditeten. 4 mnd etter fødsel kom jeg meg inn i de gamle buksene igjen, og da gutten min var 1 år, var jeg tynnere enn før jeg ble gravid, fordi ammingen og nattevåkingen tok sånn på..

Jeg ville ikke bekymre meg for vektoppgangen hvis jeg var deg, det går fort av igjen med amming og trilleturer.

Og jo, babyen, vann, ekstra blod etc veier sikkert opp mot 6 kilo snart. Husk at ved fødsel veier jo bare barn og morkake opp mot 5 kilo.

Så lenge du ikke er fryktelig overvektig, eller legger på deg 25+ kilo, ville jeg ikke bekymret meg for tallene på vekta. Det viktigste er jo at babyen får det den trenger, og at du får et lite fettlag å tære på, så du ikke blir helt utslitt etterpå!

Skrevet

Tror ikke 18.5 er undervektig, håper ikke det. Men hadde vel ikke så veeldig mye ekstra nei.

Har bestemt meg for å kose meg og spise godt nå, har alltid spist sunt, men kanskje vært litt redd for å legge på meg unødig mye. Er forhåpentligvis sant som dere sier at det lønner seg med et lite fettlag.

Har bekkenløsning og da, så blir ikke akkutrat til at det forbrennes så mye om dagene, så skal ikke akkurat spise ost og hamburger og pizza hver dag da.. men litt mer av det sunne:)

Takk for svarene,jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...