Gå til innhold

Når skal man kjenne livmoren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 10+3 og gravid for tredje gang.

Men når skal jeg egentlig kjenne livmoren? Ligger på ryggen å kjenner og kjenner.... For skal ikke livmoren egentlig være hard?

Jeg tror jeg kjenner noe mykt som kommer nesten halveis opp til navlen, men er veldig veldig usikker. Man kan jo kjenne ALT hvis man bare kjenner godt nok etter ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I ca uke 12 kan man kjenne livmoren men mange som ikke kjenner den da også. Da har den kommet så vidt over skambeinet. Det kjennes ut som en hard kant på en måte.

Skrevet

Får smøre meg med enda litt tålmodighet da :)

Trodde jeg kanskje ville merke det tidligere siden det var nr 3?

Skrevet

Æ e også gravid for 3 gang, men mista en av gangan, så blir væll 2 gang egentli?

Æ e i følge menstermin 11+4 i dag, men i følge UL så e æ 10 uke i dag.

Æ har kjennt livmora i over 1 uka, og i tilægg så ligg babyen over skambeine allerede. D vet æ fordi æ måtte ha babywatchern ganske langt fra skambeine for å høre hjertelydn.

Æ trur d e litt forskjelli fra person til person, og kansje fra svagerskap til svangerskap katti man kjenne livmora. Akkurat som d e forskjelli katti man kjenne bevegelsa/spark:)

Æ vet ikke om d har nåkka å si kossn kropp man har. Æ e ganske så tynn, og ikke så vældi høy heller. Vet ikke om d kan påvirke katti man kjenne livmora.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...