Gå til innhold

Barnehodets omkrets ved fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som er gjennomsnittet for omkretsen på barnets hode ved fødselen?

Er i uke 37, og vet at omkretsen er nærmere 35 cm nå... Vokser hodet mye mot slutten også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt hadde en omkrets på 37,5 ved fødsel og var stjernekikker. Han måtte tas med vakuum, men det gikk helt fint:) Jeg klarte jo ikke å presse han ut selv, så tilslutt måtte de ta han. Det var ikke vondt i det hele tatt:) Ville bare si det i tilfelle du er engstelig for at hodet skal bli for stort.

Skrevet

Gjennomsnittet er visst 33-35 cm i omkrets sa Jordmor... Min første var 37 og stjernetitter og tatt med vakuum, min andre var 33 og gled fint ut!

Skrevet

Min første var 39cm og stjernekikker. Hun ble tatt med vakum. Satser på denne blir litt mindre... Vet ikke hvor mye de vekser nå mot slutten, men det kan vel ikke være så alvorlig mye??

Skrevet

Mine to første var 34 cm rundt hodet, og sistemann 37 cm. Syns nummer to var mest vond å presse ut, enda hun var minst, sånn all over. Så lenge det ikke går for fort på slutten, så rekker kroppen å tilpasse seg;)

Skrevet

Min var 34 :)

Hadde styrtfødsel, og det gikk kjempefint :)

Skrevet

min første var 31:) men det passet til den lille kroppen hans og det gikk veldig fint å klemme han ut:)

Skrevet

Min var 37 og gikk helt greit å få ut. Måtte sy 2 pyntesting eneste.

Skrevet

Jenta mi var 34 cm rundt hodet (helt normalt altså, selv om de på UL en drøy uke i forveien hadde målt at hodet var litt for lite- det stemte altså ikke. Nok en gang et bevis på hvor unøyaktige slike UL-målinger kan være!) Hun var forøvrig 48 cm lang og 2900 g=)

Skrevet

nr to 37 og styrtfødsel og lett å presse ut, mens første var 32 og helt umulig å presse ut.

Strørrelsen hadde liten betydning

snittet er ikke det 34?

Skrevet

5 av mine var 35 rundt hodet, minste av tvillingene var 34. Og størstemann var 36...han var da 4570, så han var stor i det hele tatt :o) Men slett ikke den verste å få ut :D

Skrevet

1 var 38

2 var 37

3 var 38

første var værst og tok lengst tid, 3 gikk fort og veldig greit:) selv om minsten var størst, 1 kg større en nr 2...

Skrevet

Førstemann var 33 cm. rundt hodet da han ble født Jeg syntes det hørtes lite ut, men fikk høre at det var normal str. Og for min del var det jo ok at han ikke var større! Håper nestemann blir omtrent lik...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...