Gå til innhold

Kan man spise ostekake under graviditeten!? Trenger svar fort,om noen vet noe om det..:)

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat satt ei ostekake i kjøleskapet, fikk så utrolig lyst på! Men så googlet jeg for moroskyld "ostekake gravid" og da dukket det opp noe om at den inneholder div som ikke er så bra under graviditeten/ svangerskapet! Noen som vet?

Er ca 13 uker på vei og vil jo ikke spise noe som ikke er bra for den lille..

Men har egentlig ikke hørt så mye annet enn at man skal holde seg unna rått kjøtt og at man kan spise og kose seg med stort sett alt annet!? Legen sa også det, advarte meg kun mot å spise rått kjøtt og bare passe på å vaske grønnsaker osv godt.

Fortsetter under...

Hmm.. Leste at det er pga mykoster og at det kan være fare for listeriasmitte i dem.. Men jeg har bare brukt den 123 kaka fra møllerens, og den er det jo bare et pulver man blander kremfløte og vann i så er jo ingen mykost det sånn sett.. Kan da umulig være farlig da!? Visste faktisk ikke om dette med oster før jeg googlet det!

Om det er en hjemmelaget eller kjøpt ostekake , med pasteurisert créme fraiche , så ser jeg ingen fare. Jeg ville ihvertfall ha spist ostekaken:-) Som regel så er de fleste meieri produkter pasteurisert i Norge.

Kos deg med ostekaken du;-)

Bon apétit!

Ja,det er sånn 123 kake fra møllerens som man blander pulver med fløte og vann så har ikke hatt i noen oster selv. Så det er vel helt ufarlig dette her, skal kose meg med god samvittighet da:) Tusen takk for svar:) Nattinatt:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...