Gå til innhold

Legen min skulle sende en rapport til Nav, nå er jeg bare glad jeg tok opp samtalen mellom meg og legen på tape!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forr det hun hadde skrevet og sendt til nav var helt forskjellig i forhold til det hun og jeg snakket om, så nå er det og dra til nav og spille av teipen så de får høre det med egne ører hva hun sa! Helt forferdelig at man ikke skal kunne stole på sin egen fastlege:(

Fortsetter under...

Skrevet

Virkelig? Har du tatt opp samtalen mellom deg og legen?

Håper legen din var klar over det!

Skrevet

jøss, er ikke første gang det er mistillitt mellom deg og det offentlige da skjønner jeg.. er ikke normalt og ganske sikkert ulovlig å gjøre noe slik. sorry at jeg spørr men er det noe psykiatri inne i bildet...

Skrevet

Det lurer jeg også på. Du høres litt sprø ut, HI. Du har også brutt loven, btw.

Skrevet

Da håper jeg du sa fra til legen at du tok opp samtalen. Det er forbudt å ta opp samtaler uten begges samtykke, det skal fremgå av opptaket.

Skrevet

Hi her, nei det er ikke noe psykriatri i bildet, men har lenge hatt misstanke om at hun ikke har utført sine ting som lovet!

Da jeg ville utredes for hodepine/ migrene så skrev hun i henvisningen at det mulig kunne være svulst i hjernen og det uten og si noe til meg:(

Hadde hun hatt en minste misstanke om svulst i hjernen så informerer man sine pasienter!

Og at hun sender ut gale opplysninger om meg til offentlige innstanser kan jeg rett og slett ikke akseptere!

Annonse

Skrevet

Det er straffbart å ta opp slike samtaler uten samtykke fra begge parter, og dette bør framgå på tapen..

Skrevet

Hvorfor skulle hun informere NAV om dette da?

Skrevet

Og hvorfor tok du opp samtalen på tape?

Skrevet

Tull.

En fastlege skriver ikke hva hun tror det kan være i en henvisning. Hun skriver symptomene, og hvorfor du henvises videre, så overlates det til spesialisten.

Hi, du er full av bull.

Skrevet

Det var ikke pga hodepinen hun skulle informere nav, har ikke lyst og fortelle her hvorfor hun skulle sende noe til dem, men det har med min sykdomshistorie og gjøre og det er ikke noe psykriatri!

Har bestilt meg legetime til henne i dag og da skal jeg ta opp dette lydopptaket mellom henne og meg da jeg kan ikke ha en lege som sier noe annet til meg, men sender et skriftlig papir til nav som sier noe helt annet!

Skrevet

Er opplysningene hun har sendt ut helt gale, eller har hun bare skrevet det litt annerledes enn du forventet?

Det er jo egne måter å skrive legeerklæringer på, og kanskje ikke på den måten du og jeg ville sagt det. Dessuten er det ikke sikkert at legen er enig i alt du sier selv om hun hører på hva du har å si. En samtale hos legen skal krympes ned til noen få setninger som skal sendes til NAV for så å vurderes i forhold til lovverk. Også legen må kunne stå for det hun skriver.

Og tror heller ikke det er vanlig at leger sier alt de tenker om når du sender noen videre til utredning. Hva de tror og kanskje mistenker kan jo være noe helt annet enn som det som er riktig. Har en lege en liten mistanke om kreft så er det ikke sikkert det buser ut med det på første konsultasjon, men overlater dette til de som kan det.

Skrevet

hvordan har du liksom fått vite hva legen har skrevet til nav.. hva slags rapport er dette? mystisk..... :-p

Annonse

Skrevet

da får vi for din del håpe at legen ikke anmelder deg. for det har hun full rett til.

både for ulovlig opptak og for trusler.

Skrevet

Hun skrev ikke at diagnosen var svulst, men symptomer som kan tilsvare svulst i hjernen, så det er ikke bull det jeg skriver!

Men nå var jo heldigvis ikke hodepinen min noen svulst da!

Skrevet

Jeg er ikke HI, men man har jo rett på å få kopi av alle dokumenter som sendes til NAV.

Så akkurat det er ikke så mystisk ;)

Skrevet

Altså jeg fikk jo brev fra henne der jeg ble bedt om og komme på en time til henne for og diskutere hva hun skulle skrive og sende til nav, er hun helt uenig med meg så bør hun jo si det fremfor og skrive noe helt annet og sende avgårde.

Det har jo også noe med mine rettigheter og gjøre!

Skrevet

Helt sikker på at dette ikke har med psykiatri å gjøre?

Skrevet

Sikkert "Sopp i vognbagen" - dama....

Skrevet

1 - dersom du ikke stoler på legen din, bytter du lege. Du tar ikke opp samtalen på bånd uten at legen vet om det. Det får deg bare til å virke paranoid, og det vil du ikke ha i journalen din. Jeg ville ikke fortalt legen din om opptaket, men slettet det snarest mulig om jeg var deg.

2 - i helsevesenet er det ofte spesielle måter man skriver søknader, henvisninger og rapporter på for å få de svarene man ønsker. Dersom man feks skriver i en henvisning at "disse symptomene kan tyde på noe alvorlig" betyr det ikke at legen tror at det er noe alvorlig galt med deg, men sykehuset må da vurdere saken din som potensielt alvorlig. Dette innebærer at du prioriteres og får raskere time. Dersom bare hadde skrevet at du hadde hodepine er det ikke sikkert at du hadde fått time i det hele tatt. Det er smarte leger som skriver slikt. Nå aner jeg ikke hva som er skrevet til nav, men det finnes mange slike måter å skrive ting på som utløser rettigheter for deg. Legen din skriver det for å hjelpe deg.

Det er selvsagt mulig at du har en fjott av en lege som ikke får med seg hva dere snakker om eller enda verre ikke bryr seg. I så fall: BYTT LEGE!!!!!!

Hilsen en som jobber i helsevesenet

Skrevet

Dette har jeg vanskelig for å tro på.

Først skriver du at hun sender en kopi med ønske om utredning av mulig tumor til nav og senere skriver du at hun ville ha en samtale med deg i forhold til hva hun skulle skrive til nav.

Her er det noe som ikke stemmer! Dersom legen din mistenker tumor diskuteres ikke det med nav.

Skrevet

Det du har gjort er ulovlig og vil nok heller bli brukt mot DEG enn mot legen.

Om du ikk er enig i det legen har skrevet så tar du det opp med legen og kommer du ikke noe vei der kan du sende en skriftlig klage til høyere hold (beklager, husker ikke helt hvor i øyeblikket) som alle andre gjør når de ikke kommer noen vei med legen sin og ønsker å ta saken videre.

Skrevet

Det er ikke ulovlig å ta opp samtaler man selv er delaktig i.

Skrevet

HI, du fremstår som en smule gal. Ta det til deg og søk hjelp.

Skrevet

Hi her, men legen skulle da vel ikke sende noe til nav om mine hodepineplager, men det gjalt noe helt annet!

Men når hun kan finne på og skrive at det er mulig svulst i hjernen som følge av mine hodepineplager uten og nevne sine mistanker til meg så er det jo noe galt!

Men uansett så skal jeg da snakke med henne om det hun har sendt til Nav, må jo ha tillit til henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...