Lilleprinsen & knøttet i magen Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Vi har vår første natt med nattavvenning nå, og sliter helt forferdelig her jeg sitter.. Lilleprinsen vår er våken nå og hyyyler, mens pappan er inne hos han. Han er 9 mnd og jeg vet at jeg bør holde ut, men synes dette er helt grusomt, det river i morshjerte mitt.. Eneste jeg vil er å gå inn til han å amme..uff er det virkelig så tøft for alle?? Nå har han skreket tilsammen i en halvtime (pappan har vært inne hos han jevnlig og roet altså), men hvor lenge kan vi la han ligge slik å gråte egentlig..?? Huff!! Nå vil jeg virkelig bare gi opp!
Sweet Amber Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Ikke gi opp. Første natta er fæl! Og det blir ikke bedre om dere utsetter og gjør dette senere. De bør jo trøstes omtrent hele tiden når de gråter og blir litt smådesperate som de gjerne gjør første natten med avvenning. I morgen blir det kanskje bedre, eller natta etter. Hold ut! De aller fleste som nattavvenner føler det nok litt på samme måte som du gjør nå. Eyes on the prize. Sove hele natten er bra for både deg og barnet:)
Lilleprinsen & knøttet i magen Skrevet 20. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2010 Takk for det Sweet Amber:-) I skrivende stund er han faktisk rolig...huff men dette var ikke noe hyggelig i hele tatt.. Sitter her fortsatt med klumpen i halsen, men selvsagt skjønner jeg at dette er til det beste for både han og meg på sikt..men huff, tror dette er noe av det kjipeste jeg har opplevd.. Har du nattavvent selv? Hvordan gikk det?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Funker det ikke å gi litt flaske heller? jeg syns det var greit å gi flaske som en overgang, da ble hun avvent puppen, men ikke spisinga med en gang. For med flaske kan man redusere litt etter litt, også begynne å bare gi litt lunkent vann.
Lilleprinsen & knøttet i magen Skrevet 20. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2010 Jo til en viss grad har flaske med vann på hjulpet litt. Selv var jeg skeptisk til å gi flaske, da jeg har hørt at barnet kan bli for godt vant med det også, men ble nå anbefalt av HS i dag ang flaske. Den hjalp som sagt etter en liten stund og han drakk litt. Hvor mange dager brukte du på nattavvenning da?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Joda, vil nok ta litt lenger tid å avvenne med bruk av flaske, men vi har klart det her. Antall måltider reduserte seg kjapt, så får man bestemme selv hvor hyppig man vil redusere. Vi slapp ihvertfall å høre på hylskriking og jeg slapp et sundrevet mammahjertet Hun sover stort sett godt om natten nå. Hun spiser ihvertfall ikke iløpet av natten, bare våkner opp noen ganger og vil sove sammen med oss. 10 mnd.
Lilleprinsen & knøttet i magen Skrevet 20. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2010 ja vi får krysse fingrene for at dette går riktig veien. Sitter og "venter" på neste hylerunde og psyker oss opp til å gå inn og trøste. Delte dere på nattavvenningen eller var det bare mannen din som gjorde det hos dere? Her gikk jeg inn første og andre gangen, men etter det måtte mannen min overta, jeg syntes rett og slett det ble for tøft å bare gå ifra han uten å amme.. Huff vet jeg er helt håpløs..menmen..
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Siden jeg fortsatt var i permisjon var det bare jeg som gav flaske, men hun var fornøyd med å få flaske hun da, så da ble det ikke noe hyling. Hadde det blitt hylskrik så hadde nok far også trått til. Plutselig sov hun hele natta igjennom I starten føltes det som det ikke gikk noen vei, men så skjedde det plutselig. Gikk fra to flaskemåltid til ett, deretter bare vann, og vips så sov hun natta igjennom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå