Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Synes dette er kjedelig, jeg er en mor på 25,studerer og de fleste venninnene mine er kun opptatt av å feste om helgene, jeg liker ikke å drikke siden jeg blir så "lett" full, og vil heller finne på ting som å gå på kino osv.. Men føler meg litt utenfor pga dette.. Så har jeg ikke så mange venninner på min alder med barn, kjæresten min er 12 år eldre enn meg og kommer godt overens med vennene hans men føler meg så ung og at jeg ikke helt passer inn med dem heller..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Hvor bor du? hehe... Jeg er ung å sliter med det samme..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Åja.. hehe.. Vestfold men skjønner hvertfal godt hvordan du har det!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Hehe, det var synd du ikke var nærmere da:-) Prøver jo å arrangere middagkvelder osv, men det er festing som gjelder.. Har begynnt på studie nå for en uke siden og alle er ute å fester mens jeg sitter her :-p
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Siter også med det samme. Mange av mine venner forsvant også da jeg fikk sønnen min. Er også ung mor og merker fort at jeg har vokst fra mine tidligere venninner.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Hehehe huff! Det er så kjedelig! Så er det ikke bare bare å finne andre i samme situasjon heller. Hvor skal man lete liksom!?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Dette er helt vanlig. Vennene kommer tilbake når de er ferdig med festingen og klar for familielivet.. Det er ihvertfall det folk sier... Selv er jeg 27 og alle fester fremdeles, mens jeg sitter hjemme og nyter stillheten etter at de små er i seng med et glass vin og litt scrapping :-) JEG lager ihvertfall minner for livet ;-) Hihi
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Samme her, eneste forskjell er at jeg er den eneste som fortsatt sitter uten barn. Men de andre som har fra 1 til 3 barn allerede skal ut å feste så snart de har et ledig sekund. Jeg skjønner det bare ikke.. Har de barnefri, så må de drikke alkohol, de kan liksom bare ikke finne på noe uten den. Gleder meg til jeg får baby så jeg iallefall har noe å ta meg til når de er på fyllekulene sine, og kanskje jeg da også treffer noen andre likesinnede på barselgruppe e.l.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 Er mange av mine venner som sier jeg har gått glipp av mye her i livet fordi jeg valgte og bli ung mor, men jeg tenker da heller at det er de som går glipp av mye.. bokstavelig talt.. de drikker seg jo drita full og husker ikke noe dagen etterpå . Mens ja, jeg lager minner for livet .
Lille-Pernille Skrevet 20. august 2010 #11 Skrevet 20. august 2010 Dette tror jeg er nokså vanlig uansett alder. Så godt som alle mine venninner uten barn er ute og farter og har det moro i helgene. Jeg også koser meg og har det moro, men da som oftest hjemme med en film og armkroken til "gubben".... Mor på 32
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #12 Skrevet 20. august 2010 Jeg kan nok innrømme jeg var ute litt mer når jeg var singel, fordi man vil jo treffe noen også og det er jo godt å komme seg ut når man har barnevakt, kjedelig å sitte alene hjemme.. Men jeg synes ikke det var så kjekt å være med fulle folk, ta bussen hjem alene og sitte vedsiden av folk som spydde på bussen osv.. Så var jeg stadig så trøtt...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #13 Skrevet 20. august 2010 Jeg er en mor på 26 år. Jeg var ferdig som student for 2 år siden, husker hvordan ting var da.. Men for å være helt ærlig, så opplever jeg ikke dette nå! Enda vi var de første i venneflokken som giftet oss, og mannen min er den første i sin venneflokk som får barn. Han er et år yngre enn meg. Så hadde du som bor i Bergen og du som bor i Vestfold, bodd i Østfold, så skulle jeg invitert dere hit! Jeg har mange venner som liker å spise bedre middager hjemme, ta en tur på kino, scrappe, ha spillekvelder eller bare jentekvelder med godis og skravling! Så kunsten er å finne den rette vennekretsen. Jeg ser at jeg har vært heldig, men det kan det hende dere blir også! Lykke til, begge to! Hilsen er mor som har tilbringt fredagskvelden hjemme i den gode, deilige sofaen sin!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #14 Skrevet 20. august 2010 Mitt råd er å lete etter nye venner i stedet for å vente på at de gamle vennene blir ferdige med å feste.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #15 Skrevet 20. august 2010 Du fra vestfold, bor du i nærheten av grensen til telemark?? Jeg er på leting etter nye venner. De jeg hadde har trukket seg unna nå som jeg har fått barn. Tydeligvis var ingen av dem ekte og jeg var bare god nok så lenge jeg var med å festet.....
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #16 Skrevet 20. august 2010 Jeg skjønner hva dere prater om. Jeg har akkurat flyttet fra hjemplassen min som er en times kjøretur unna. Tidligere hadde jeg iallefall besøk i ukedagene, men sidene de skal feste i helgene så får jeg aldri besøk lengre. Så her sitter jeg da, men de to største gavene et menneske kan få og koser meg med studering og scrapping
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #17 Skrevet 20. august 2010 Har selv aldri forstått meg på dette med at så fort en veninne får unge så dropper man dem? Hadde en av mine "veninner" fått barn så hadde jeg gledelig kommer på besøk der og laget noe god mat og bare sittet og snakke. Mye mer kos det enn og drikke seg dritas... De fleste har droppet meg også pga jeg ikke kan være med og drikke og feste hver helg, ei heller og være med ute og reke... og det er for langt og reise for di ut her til meg:S ingen av mine veninner har lappen, alle er rundt 20-30... Har til og med ei veninne som har en unge og jeg er bare god nok for henne når ingen av de andre veninnene hennes kan.. men har heldigvis ei god veninne som bor ikke så langt fra meg. vi har god kontakt og finner ofte på ting;)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #18 Skrevet 20. august 2010 Meg fra vestfold her:) Jeg bor litt utenfor Tønsberg.. I Re, hehe..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #19 Skrevet 21. august 2010 Da må du nesten finne deg noen venner som har samme interesser som deg, ikke noe annet å gjøre med det.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #20 Skrevet 21. august 2010 Jeg har det akkurat slik som deg, HI. Er 24år og alene med et barn på snart 3år. Var ferdig med å studere i fjor vår, og da ga heldigvis mye av det "fest presset" seg. Jeg har vært i full jobb siden, men merker at de venninne mine som ikke har barn, fortsatt reker ute i helgene. Jeg bor også i bergen:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #21 Skrevet 21. august 2010 Du og dine venner er på forskjellige steder i livet. Du kan ikke forvente at de endrer livet sitt pga at du har endret ditt. Det er helt naturlig at unge mennesker uten barn liker å feste. Oppsøk miljøer der du kan finne nye venner i samme situasjon som deg. Det er forøvrig ikke bare ene veien tilpasningen går. Du kan bli med dine gamle venner på fest en gang i blant. Det betyr ikke at du må drikke deg dritings. Så inviterer du dem på kino i ny og ne. Jeg har selv opplevd at når venninner har fått barn, så er jeg plutselig uinteressant. Da er det bare venner med barn som gjelder. Nå har jeg barn selv, og er ikke så smal i hodet at jeg utelater den ene eller den andre grunnet livssituasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå